Anglais 3e

Rejoignez la communauté !
Co-construisez les ressources dont vous avez besoin et partagez votre expertise pédagogique.
Thème 1 : Back to school!
Ch. 0
Prologue: Looking forward, looking back!
Ch. 1
Act and react!
Thème 2 : Around the world!
Ch. 2
Piki mai, kake mai!
Ch. 3
Dream job: now casting!
Thème 3 : Through time
Ch. 4
Ancient wisdom
Ch. 5
I want to break free!
Thème 4 : About Stories
Ch. 6
Indigenous myths!
Thème 5 : Speak up
Ch. 8
Big brands, Tiny hands
Ch. 9
The World in One City!
Cultural spots
Grammar
Chapter 7
Mission 1

Scandalous Verona!

Réagir et dialoguer : je participe à une conversation.

13 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Did you know?

Scandals and gossip have interested the press since the 1600s. The first US tabloid was launched in 1916. Nowadays, websites like TMZ break celebrity news. Love stories in particular fascinate readers. What are the most famous love stories that you know?
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Impossible love

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
Placeholder pour Romeo & Juliet: The Graphic NovelRomeo & Juliet: The Graphic Novel
Le zoom est accessible dans la version Premium.

John McDonald, Romeo & Juliet: The Graphic Novel, 2011.

- JULIET -

O Romeo, Romeo, wherefore art thou Romeo?
Deny thy father and refuse thy name;
Or if thou wilt not, be but sworn my love
And I'll no longer be a Capulet. [...]
'Tis but thy name that is my enemy:
Thou art thyself, though not a Montague.
What's Montague? It is nor hand nor foot,
Nor arm nor face, nor any other part
Belonging to a man. O be some other name!
What's in a name? That which we call a rose
By any other word would smell as sweet;
So Romeo would, were he not Romeo call'd,
Retain that dear perfection which he owes
Without that title. Romeo, doff thy name,
and for thy name, which is no part of thee,
Take all myself.

William Shakespeare, Romeo and Juliet (Act II, scene 2), 1597.

1.  Observe this picture. Why is the young man hiding?

2.  Read the text. What are Juliet's and Romeo's family names? What is the problem?

3.  the monologues. Try to be convincing!
Tip
If someone from Juliet's family sees Romeo...
Enregistreur audio
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
A dispatch

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
Placeholder pour A dispatchA dispatch
Le zoom est accessible dans la version Premium.

A dispatch


1.  Read the text. What happened?

2.  Listen. Pick out information about people, places and actions. Recap.

3.  In your opinion, who is the anonymous witness?

4. 
Pair work
Imagine what would happen if Juliet's family knew all about their love story.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Scoop!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
Placeholder pour Romeo and JulietRomeo and Juliet
Le zoom est accessible dans la version Premium.
Frank Dicksee, Romeo and Juliet, 1884.

1.  Describe the painting. Why is it so romantic?

2.  Listen. Identify the situations. Compare and contrast them.

3.  What is decided at an editorial meeting?

4.  tomorrow's headline for the two papers.

Scoop!

Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology

Old English

Listen


I love thee Romeo. Thou art not a villain!

Cry out


Oh Romeo, Romeo, wherefore art thou Romeo?
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar

Was / were + V-ing


Observe: I was drinking champagne when I saw them kiss.

Think: How many things happened? Which one was in progress?

Practise: What was Romeo doing when Juliet appeared on her balcony?
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Suggest tomorrow's headlines

Use . You work for a newspaper. Take part in an editorial meeting: suggest tomorrow's headlines and ideas for articles after reading the dispatch from .
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

How far can you go?

A2
I can give basic advice using should.
A2+
I can describe what was happening when the lovers kissed.
B1
I can preserve anonymity with the passive voice.

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais
collaborateur

collaborateurYolène
collaborateurÉmilie
collaborateurJean-Paul
collaborateurFatima
collaborateurSarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.