Anglais 6e

Enseignant en primaire ?
Accompagnez-nous dans le développement d'une nouvelle collection !
Ch. 0
Prologue: Can you spell... B-E-E?
Thème 1 : Me, myself and I
Ch. 2
Talent show!
Ch. 3
Amusement park!
Thème 2 : Across the United Kingdom
Ch. 4
Sport rocks!
Ch. 5
Haunted homes
Ch. 6
Getting around London!
Thème 3 : Through time!
Ch. 7
I, robot!
Ch. 8
George the Dragon Slayer?
Ch. 9
Epilogue: Into the deep...
Cultural spots
Grammar
Chapter 1
Mission 2

Back to school!

Écrire et réagir à l'écrit : j'écris pour raconter et décrire.

Workbook p. 27
9 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Did you know?

In UK schools, there is an assembly in the morning. Pupils listen to important news and stories. In the USA, pupils often have to look at the US flag and recite “The Pledge of Allegiance”. What about your school?
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Happy or not?

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Activities

Placeholder pour Day tripDay trip
Le zoom est accessible dans la version Premium.

Steve Nease, Day trip, Cagle.com, 2013.

1. Describe the . What can you see?
2. Describe their emotions.
3. Imagine the reason why their attitude changes.
Tip
First,...but then...
4.
Group work
Which objects do you need for maths? Geography? Arts? PE (sport)? Write lists.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
Ready or not?

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Activities

Ready or not?


Placeholder pour ready or not?ready or not?
Le zoom est accessible dans la version Premium.

1. Look at the . What do you think it is about?
2. Listen. What is their conversation about?
3. Identify the characters, their age and their feelings.
4. List the objects and the clothes mentioned.
5.
Pair work
Roleplay the conversation.
Enregistreur audio
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Is back to school cool?

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities

School again


There is no time to play!
It's school again!
Let's count to ten!
Oh yeah, it's a good day!

It's time to start,
We all look smart,
New uniform, blazer and shirt,
Trousers, shorts and tie or skirt!

New equipment,
It's so pleasant!
My new backpack
Is on my back!

New pencils, books and glue,
And a brand new hairdo!
Hello new friends,
The summer ends!

And I can say,
I'm happy today,
‘Cause back to school
Is really cool!

Ayanda

School again


There is no time to play!
It's school again!
Let's count to ten!
Oh no, it's a bad day!

Shopping for school
Is not so cool!
It's time to cry,
I hate my tie!

Goodbye trainers,
Hello blazers,
My school emblem is horrible,
And I don't like my timetable!

My new backpack
Is heavy on my back,
I hate homework,
I hate teamwork!

So I can say,
I'm sad today,
'Cause back to school
Is really cruel!

Josh

1. Read and identify the type of . How do you recognise it?
2. Pick out words you know and classify them into categories. You can create a .
3. Which text is positive? Which text is negative? Explain.
4.
Pair work
Debate. Which text do you prefer?
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar

There is and there are

Observe: There is a car. There are 2 children.

Think: When do you use “there is” or “there are”?

Practise: What's in your pencil case?

Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology

Pronounce the final "s"

Listen


Friends, shorts, lunchboxes.

Stutter


Stutter: so many ties, hats and blouses in shops and so many books in the libraries.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Short poem

Use and write a short poem entitled “School again!” for a poetry competition.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

How far can you go?

A1
I can imitate the examples in a short poem. 
A1+
 I can describe my personal back-to-school kit.
A2
I can describe my feelings.

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais
collaborateur

collaborateurYolène
collaborateurÉmilie
collaborateurJean-Paul
collaborateurFatima
collaborateurSarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.