Anglais 3e - Cahier d'activités

Rejoignez la communauté !
Co-construisez les ressources dont vous avez besoin et partagez votre expertise pédagogique.
Thème 1 : Back to school!
Ch. 0
Prologue : Looking forward, looking back!
Thème 2 : Around the world!
Ch. 2
Piki mai, kake mai!
Ch. 3
Dream job: now casting!
Thème 3 : Through time
Ch. 4
Ancient wisdom
Ch. 5
I want to break free!
Thème 4 : About Stories
Ch. 6
Indigenous myths!
Ch. 7
Star-crossed lovers!
Thème 5 : Speak up
Ch. 8
Big brands, Tiny hands
Ch. 9
Epilogue : The World in On City!
Cultural spots
Grammar
Chapter 1
Mission 1

Be aware!

9 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Did you know?

1. Not many students in the USA are victims of bullying.
2. 40% of Canadian students have already been bullied.
3. Bullying does not exist in France.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
New tech bullying

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
Placeholder pour Graphique lié à l'exercice 1Graphique lié à l'exercice 1
Le zoom est accessible dans la version Premium.

1. Look at the picture. Are the adjectives positive?



2. Note the synonym of “monster” and the synonym of  “failure”. Then, note the opposite of “sociable”.

Monster (synonym): 
.
Failure (synonym):
.
Sociable (opposite): 
.

3. Link the words to the correct definition.
Bullying can be…
A bully is someone who…
Cyberbullying means…
A bystander is…
Bullying someone means…

4. Write your own definition of “bullying”.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
React!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Compare the two pictures.
Tip
Whereas the red-haired boy looks lonely, ...

Placeholder pour <stamp theme='esp-blue'>Doc. 3</stamp> <stamp theme='esp-blue'>Doc. 3</stamp>
Le zoom est accessible dans la version Premium.

Placeholder pour <stamp theme='esp-blue'>Doc. 4</stamp> <stamp theme='esp-blue'>Doc. 4</stamp>
Le zoom est accessible dans la version Premium.

2. Watch the first part of the video and imagine what will happen next.
a) The boy will fight with the other boys. 
(Right or wrong?)
b) The boy will cry.
(Right or wrong?)
c) The boy will ask for help.
(Right or wrong?)

3. Watch the end of the video. Choose the adjectives corresponding to the blond-haired boy's reaction.
Tip
In my opinion… As far as I'm concerned… To my mind… I think…








4. Why is the video called “Red”?
Tip
dye /daɪ/ your hair: change the colour of your hair.

5. Do you think this campaign is effective or not? 😀  or 😐  or 😕  ? Justify your answer.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Keep calm and stop bullying

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Take the quiz.

a) Has anyone ever insulted you?
 

b) Has anyone ever hit you?


c) Has anyone ever threatened you?
 

d) Has anybody been mean to you because of how you look?
 

e) Have you ever made mean comments on social networks?


f) Have you ever received threatening text messages?


g) Have you ever seen someone else being bullied?


h) Have you ever threatened or pushed people? Or called them names?
I'd rather not answer


2. Recap the results of your class using adverbs of frequency.
Tip
always, usually, often, sometimes, never. S + auxiliaire + Adv + V-en.

a) Many pupils in the class
.
b) Some pupils
.
c) A few pupils in the class
.

3. Identify solutions to the problem of bullying in the word snake, then create your own.

Placeholder pour
Le zoom est accessible dans la version Premium.
Cliquez pour accéder à une zone de dessin
Cette fonctionnalité est accessible dans la version Premium.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology

Intonation

Listen


Listen: What is your definition of bullying? Have you ever been the victim of a bully?

Réfléchis : Écoute et note si l'intonation est ↗ or ↘ pour chaque question.

L'intonation d'une question ouverte est-elle
↗ ou↘ ?
Celle d'une question fermée est-elle
↗ ou↘ ?

Repeat


Répète : Have you ever comforted a victim of bullying?
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar

Ever

Observe : Has anyone ever made fun of you?

Réfléchis : Repère l'auxiliaire, le verbe et l'adverbe. Quel aspect est utilisé ? Que signifie ever ?

Conclus : Avec le
et l'adverbe ever, tu
les expériences de ta vie.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Mission 1

1. Your first mission is to...





2. You must illustrate your twitchat with...





3. Choose your level:



Afficher la correction

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais
collaborateur

collaborateurYolène
collaborateurÉmilie
collaborateurJean-Paul
collaborateurFatima
collaborateurSarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.