Anglais 3e - Cahier d'activités

Rejoignez la communauté !
Co-construisez les ressources dont vous avez besoin et partagez votre expertise pédagogique.
Thème 1 : Back to school!
Ch. 0
Prologue : Looking forward, looking back!
Ch. 1
Act and React!
Thème 2 : Around the world!
Ch. 2
Piki mai, kake mai!
Ch. 3
Dream job: now casting!
Thème 3 : Through time
Ch. 4
Ancient wisdom
Ch. 5
I want to break free!
Thème 4 : About Stories
Ch. 6
Indigenous myths!
Ch. 7
Star-crossed lovers!
Thème 5 : Speak up
Ch. 9
Epilogue : The World in On City!
Cultural spots
Grammar
Chapter 8

Big brands, Tiny hands

14 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Get Ready

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Read the question: "What can we do to help the world's children?". Write down the nouns, the verbs and the auxiliary.

Nouns: 

Verbs: 

Auxiliary: 
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
Complete the sentence to reformulate the question.

I must think about what I
change in order to
young people around the
.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Brainstorm from the title of the chapter.

Brand
Do you know any big brands?
Big / tiny
Find synonyms for each word.

Is there


Big brands, tiny hands

We
Who is the question aimed at?
Tiny hands
Who do they refer to?
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

4
Check with this table what you already know.

Today, can you... Prove it! 🙂 🙁
discuss the past?
In the past,
recount past experiences? So far, I have

One year ago,
express obligations ? Children have to
tell stories objectively? Tiny hands refers to

who
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
Observe and listen

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Identify the elements of the artwork.

Placeholder pour <stamp theme='esp-blue'>Doc. 1</stamp> Slave Labour<stamp theme='esp-blue'>Doc. 1</stamp> Slave Labour
Le zoom est accessible dans la version Premium.
Banksy, Slave Labour, 2012.

a :

b :

c :

d :

e :
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
Complete the sentence with information about the work of art.

This is an example of
by the artist
. He created it on the wall of a Poundland shop in London in
.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Listen to the audio and find out more about Banksy's intention.

Audio guide


a) Slave Labour is an example of
(impressionist painting / street art / abstract art).

b) The aim of this work of art is to
(denounce child labour / encourage children to work / criticise the British education system).

c) In 2013, the mural was destroyed.
(Right. / Wrong.)
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

4
Do you like Banksy's street art? Explain.💡 Tip: Yes, I like it because... No, I don't like it because...

Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Let's have fun

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Tick the odd one out.





Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
Listen to the recording. Clap to the rhythm and practise saying the poem.

Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Poem

Poem


Childhood is for playing, innocent and free

But some children have to work and help their family.

Millions of little ones use their tiny hands

To help mine and manufacture your favourite brands.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Find these words in the poem.

a) /maɪn/ → 

b) /wɜːk/ → 

c) / ˈmɪljənz/ → 

d) / ˈʧaɪldhʊd/ → 

e) /ˈtaɪni/ → 

f) /brændz/ → 


Afficher la correction

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais
collaborateur

collaborateurYolène
collaborateurÉmilie
collaborateurJean-Paul
collaborateurFatima
collaborateurSarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.