Anglais 4e - Cahier d'activités

Rejoignez la communauté !
Co-construisez les ressources dont vous avez besoin et partagez votre expertise pédagogique.
Thème 1 : Back to school!
Ch. 0
Back-to-school Selfie
Ch. 1
Your choice, your voice!
Thème 2 : Around the world!
Ch. 2
Let's hit the road!
Ch. 3
The Food Truck Project
Thème 3 : Through time
Ch. 4
Be the change!
Ch. 5
Let's swing!
Thème 4 : About Stories
Ch. 6
Love to Death
Ch. 7
Usual suspects!
Thème 5 : Speak up!
Ch. 9
Epilogue : We stand as one
Cultural spots
Grammar
Chapter 8

Art or Vandalism?

Piece of cake p. 128-129
16 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Get Ready

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Read the question. Are “celebrate” and “condemn” synonyms or antonyms?


Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
Sort words that celebrate graffiti from the words that condemn it.


Celebrate 🎉 Condemn
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Brainstorm from the title of the chapter.

Does graffiti express freedom of expression or offence?



Do you know different types of graffiti?



Art or vandalism?
What is the goal of graffiti?

Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

4
Check with this table what you already know.

Today, can you… Prove it! 🙂 🙁
express your likes and dislikes? I'm keen on
but I can't stand
express possession with determination? This is
describe an image? On Keith Haring's mural,
use causative structures? My parents always make me
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Should we celebrate or condemn graffiti?
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
Observe and listen

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Look at the picture and answer the following questions.

Placeholder pour <stamp theme='blue'>Doc. 1</stamp> We the youth<stamp theme='blue'>Doc. 1</stamp> We the youth
Le zoom est accessible dans la version Premium.


a) Each character is made up of two main elements? Which ones?
b) On which parts of the characters' bodies can you find these smaller lines? What feeling do they add to the characters?
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
Listen to the audio guide and fill in what Keith Haring did, and where and when he did it.

Audio guide


What Where When
a)
b)
c)
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Bonus question
These two quotations by Keith Haring have been mixed up. Put the words back into the right order and learn about his opinion on art.

a) is / art / everybody / for / . / ➝

b) don't / the / every / people / of / art / reach / you / is / segment / nothing / if / . / ➝ 
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Let's have fun

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Listen to the audio. Match these words with their pronunciation.

Joy Kogawa, “Woman in the Woods”


Joy Kogawa, “Woman in the Woods”

Where there's a wall there are words to whisper by loose bricks,
wailing prayers to utter, birds to carry messages taped to their feet.
There are letters to be written — poems even. [...]
whisper
wail
utter
written
faint
loose
Afficher la correction

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais
collaborateur

collaborateurYolène
collaborateurÉmilie
collaborateurJean-Paul
collaborateurFatima
collaborateurSarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.