Anglais 4e - Cahier d'activités

Rejoignez la communauté !
Co-construisez les ressources dont vous avez besoin et partagez votre expertise pédagogique.
Thème 1 : Back to school!
Ch. 0
Back-to-school Selfie
Ch. 1
Your choice, your voice!
Thème 2 : Around the world!
Ch. 2
Let's hit the road!
Ch. 3
The Food Truck Project
Thème 3 : Through time
Ch. 4
Be the change!
Ch. 5
Let's swing!
Thème 4 : About Stories
Ch. 6
Love to Death
Ch. 7
Usual suspects!
Thème 5 : Speak up!
Ch. 8
Art or Vandalism?
Cultural spots
Grammar
Epilogue
Mission 1

No place like home?

Piece of cake p. 142-143
8 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Did you know?

1. How many countries are there in the world?
2. How many countries agree with the UN on the status of refugees?
3. About three-fourths of the world's countries have signed the UN convention regarding refugees.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Searching for safe haven

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Match the words with the corresponding pictures.

Placeholder pour <stamp theme='esp-blue'>Doc. 1</stamp> a.<stamp theme='esp-blue'>Doc. 1</stamp> a.
a
Le zoom est accessible dans la version Premium.
Placeholder pour <stamp theme='esp-blue'>Doc. 2</stamp> b.<stamp theme='esp-blue'>Doc. 2</stamp> b.
b
Le zoom est accessible dans la version Premium.
Placeholder pour <stamp theme='esp-blue'>Doc. 3</stamp> c.<stamp theme='esp-blue'>Doc. 3</stamp> c.
c
Le zoom est accessible dans la version Premium.

a. b. c.

2. Complete these sentences using the modal verb phrases given.
a) The girl
overjoyed because she has arrived safely.
b) The people
hungry and exhausted from such a long journey.
c) The men on the third picture
hot because they are in the desert.
d) The boat passengers
safe with only one life jacket on board.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
The power of words

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Observe the document and match the letters with their description.

Placeholder pour <stamp theme='esp-blue'>Doc. 4</stamp> <stamp theme='esp-blue'>Doc. 4</stamp>
a
b
c
d
e
f
g
h
Le zoom est accessible dans la version Premium.

a

b

c

d

e

f

g

h


2. Banksy made this artwork in Calais. What is his message?
3. Watch the video and answer the following questions.

a) Which word occurs frequently?
.
b) Is there only one definition of it?
.
c) Give three definitions of this word. 
and 
.
d) Which one is the best according to you? 
.

4. What do the refugees aim for?
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
The world's displaced people

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Look at the document and present it.

Placeholder pour Graphique lié �à l'exercice 6Graphique lié à l'exercice 6
Le zoom est accessible dans la version Premium.


🗨️ Main topic:
📖 Source:
...which stands for:
🗓️ Date:

2. Match the numbers and practice saying them out loud.
zero point five
twenty one million three hundred thousand
nine thousand seven hundred
one hundred and twenty six
fifty four percent

3. Use the information from the table to answer the following questions (2016 statistics).

a) The number of world refugees plus the number of stateless people equals
(31.3 million / 21.3 million / 11.3 million).
b) The country which has produced the highest number of refugees is
(Afghanistan / Somalia / Syria).
c) The number of refugees hosted in Turkey and Lebanon combined is
(four point three million / three point six million / five point six million).

4. Read the document carefully.

a) Where do most of the refugees come from?
.
b) Where are they going? In general and specifically?
.
c) Do they receive any help? 
.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology

Intonation

Listen


Listen: The girl must be happy because she's safe.

Réfléchis : Dans cette construction verbale, le mot qui s'entend le plus fort est
. C'est un verbe
. On met plus de
pour le faire ressortir.

Repeat


Répète : She might be Syrian. She could be travelling alone, without her parents.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar

Hypotheses


Observe : They must be frightened. They must have left their home country. They could be fleeing a civil war.

Réfléchis : Repère l'auxiliaire modal. Trouve le verbe et identifie la forme verbale qui suit.

Conclus :Pour émettre une hypothèse, j'utilise
(100% de certitude),
(50-50) ou même
(25% de certitude) suivi d'un verbe à la base verbale.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Mission 1

1. Your first mission is to...




2. Choose the region and crisis you want to focus on...









3. Choose your level:


Afficher la correction

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais
collaborateur

collaborateurYolène
collaborateurÉmilie
collaborateurJean-Paul
collaborateurFatima
collaborateurSarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.