Anglais 5e - Cahier d'activités

Rejoignez la communauté !
Co-construisez les ressources dont vous avez besoin et partagez votre expertise pédagogique.
Thème 1 : Back to school!
Ch. 1
My school, my rules!
Thème 2 : Around the world!
Ch. 2
A visit to Emerald Isle!
Ch. 3
Highlands Fair Play!
Thème 3 : Through time
Ch. 4
Bucket list
Ch. 5
Pardon my French!
Thème 4 : About Stories
Ch. 6
Arthur, Lady G. & Co.!
Ch. 7
Once upon a time in Bollywood!
Thème 5 : Speak up!
Ch. 8
A hero like no other!
Ch. 9
Think before you post!
Cultural spots
Grammar
Prologue
Mission 2

Back to our future!

11 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Did you know?

1. KEO is a space time capsule.
2. The project started in 1945.
3. KEO will never come back.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Yesterday

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Which objects can you see in the picture? Find ten words in the grid. 
Remote control /rɪˈməʊt kənˈtrəʊl/:
a mechanism to control something
(e.g. TV, DVD player) from a distance.

Placeholder pour <stamp theme='esp-blue'>Doc. 1</stamp> <stamp theme='esp-blue'>Doc. 1</stamp>
Le zoom est accessible dans la version Premium.



2. Label the picture using the stickers.

Placeholder pour <stamp theme='esp-blue'>Doc. 2</stamp> <stamp theme='esp-blue'>Doc. 2</stamp>
a
b
c
d
e


receiver

earphones

dial

smartphone

electric cord


3. Fill in the conclusions about the owner of this collage.
a) The artist liked 
because there is 
.
b) He also enjoyed 
because 
.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
Today

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Listen to the audio. Click on the right number of speakers and on their names.

Today

















2. Link each idea with one of the teenagers.
Jamala Josh Ayanda


3. Right or Wrong? Choose the correct answer.
a) Jamala will put a Hunger Games book in the capsule. 
.
b) Josh will put a tennis ball in the capsule. 
.
c) Ayanda will put a WWF panda T-shirt in the capsule. 
.

4.
Group work
Guess what your classmates like and imagine what they'll put in their capsule.
Classmate 1: Classmate 2:
Names:
Do you like...
Do you enjoy...
Do you love...
Conclusion (object to put in the capsule):
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Tomorrow...

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Watch the video and number these elements in the order of appearance.

“We found a time capsule!”, Youtube channel “SevenPerfectAngels”, 2015.

The girls say “Goodbye!”
They find jewels.
The girls dig up a box with a shovel.
Anna trips over something hard.
Avery and Anna are playing football.
They decide to bury it again.
Anna finds a Barbie doll and imagines her story.
They find a stuffed dog and imagine its story.
Avery finds a camera and imagines what to do with it.


2. What would you do if you found a time capsule? Find the possibilities in the word snake.
If I found ... I would(n't) + BV
Placeholder pour serpentserpent
Le zoom est accessible dans la version Premium.



3.
Pair work
Prepare your roleplay with your partner : you found a time capsule with 3 objects in it. Describe them and make guesses about their owner.

My role My partner's role

Enregistreur audio
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology

L'intonation des questions

Listen


Listen: What is your favourite colour? Do you like football?

Réfléchis : L'intonation est-elle la même dans les deux questions ?
Dans les Wh- questions : l'intonation
Dans les Yes / No questions : l'intonation

Repeat


Répète : Where do you live? Do you have a pet?
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar

Les deux types de questions


Observe : 1. Can you play football?
2. What do you like?

Réfléchis : À quelle question répond-on par oui ou non ?

À quelle question peut-on répondre librement ?


Conclus : Il existe
types de questions. Les questions ouvertes et les questions fermées auxquelles on répond par
ou
.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Mission 2

1. You have to (2 answers)...





2. Who should you interview?




3. Choose your level:


Afficher la correction

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais
collaborateur

collaborateurYolène
collaborateurÉmilie
collaborateurJean-Paul
collaborateurFatima
collaborateurSarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.