Anglais 5e - Cahier d'activités

Rejoignez la communauté !
Co-construisez les ressources dont vous avez besoin et partagez votre expertise pédagogique.
Thème 1 : Back to school!
Ch. 0
Once upon a time… Capsule!
Thème 2 : Around the world!
Ch. 2
A visit to Emerald Isle!
Ch. 3
Highlands Fair Play!
Thème 3 : Through time
Ch. 4
Bucket list
Ch. 5
Pardon my French!
Thème 4 : About Stories
Ch. 6
Arthur, Lady G. & Co.!
Ch. 7
Once upon a time in Bollywood!
Thème 5 : Speak up!
Ch. 8
A hero like no other!
Ch. 9
Think before you post!
Cultural spots
Grammar
Chapter 1
Mission 1

Welcome to my (dream) school!

16 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Did you know?

1. School are all free in the US.
2. How expensive can schools be in the US? , or
3. In England, public schools are open to everybody.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Around the world

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Match each sticker with the corresponding floor.
Placeholder pour <stamp theme='esp-blue'>Doc. 2</stamp> <stamp theme='esp-blue'>Doc. 2</stamp>
a
b
c


Ground floor

Upper floor

Second floor


2. Imagine the organisation of the floating school. 
a) Where do the lessons take place? b) Where could the playground be?


3. Listen and spot the main elements of this audio document. Fill in the blanks.

Around the world


a) Amir is in 
whereas Elijah is in 
. They are both on 
with their 
.
b) There are floating schools in Amir's home country because of 
(bloods / floods / crowds).

4. Compare the equipment of the floating school with British & American schools equipment.

Floating school British & American schools
Number of pupils
Number of desks
Number of computers
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
An incredible school

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Look at the picture. What makes this school so cool?

Placeholder pour <stamp theme='esp-blue'>Doc. 4</stamp> <stamp theme='esp-blue'>Doc. 4</stamp>
Le zoom est accessible dans la version Premium.

The architecture is
The colours are
The floor pillows are
The wood is
The students look
The round shapes are


2.
Group work
Imagine incredible rooms you want to find in your dream school. Vote for the best ideas! See .

Nap room 🛌
Night club 💃🏻
Swimming-pool 🏊 Incredible rooms in my dream school Video games room 🎮
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Follow the rules

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Read the rules. Do you think they are ridiculous? Why?
Rules Ridiculous (yes or no)? Because...
Eat Activia yoghurts.
Speak about snakes.
Read a Harry Potter book.


2. Watch the video. What do the students do in the playground? Choose the right answer(s).
a) They roam around with
(shoes. / no shoes. / flip flops.) 
b) They climb
(buildings. / fences. / trees.)
c) They ride
(tricycles. / bikes. / motorbikes.)

3. Watch the video again. Answer by right or wrong.
a) Pupils have to hide to do these things.

b) The parents make the rules before school.

c) During play sessions, there are basically no rules. 

d) Parents hate it.

e) Teachers don't help students if they need help. 


4. Why is this school atypical? Fill in the blanks with can or can't.
a) In the playground, pupils
do whatever they want.
b) For example, they
fight and they
make weapons.
c) They
also climb trees but they
ask for adults to help them.
d) So they
learn by themselves what is good for them.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology

L'intonation

Listen


Listen: How funny it is! Not at all, you silly boy!

Réfléchis : Repère les signes de ponctuation.

En fin de phrase, la voix est-elle montante ou descendante ?

Repeat


Répète : We can go to bed during recess!
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar

Comment faire une description ?


Observe : There is a nap room in this school! There isn't any in mine! There are some floating schools in Nigeria.

Réfléchis : Quand emploie-t-on there is ?

Quand emploie-t-on there are ? Au pluriel, au singulier ?


Conclus : On utilise there is
mais there are
. À la forme négative on ajoute
après BE.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Mission 1

1. Your first mission consists in...





2. You will visit...




3. Choose your level:


Afficher la correction

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais
collaborateur

collaborateurYolène
collaborateurÉmilie
collaborateurJean-Paul
collaborateurFatima
collaborateurSarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.