Anglais 5e - Cahier d'activités

Rejoignez la communauté !
Co-construisez les ressources dont vous avez besoin et partagez votre expertise pédagogique.
Thème 1 : Back to school!
Ch. 0
Once upon a time… Capsule!
Ch. 1
My school, my rules!
Thème 2 : Around the world!
Ch. 3
Highlands Fair Play!
Thème 3 : Through time
Ch. 4
Bucket list
Ch. 5
Pardon my French!
Thème 4 : About Stories
Ch. 6
Arthur, Lady G. & Co.!
Ch. 7
Once upon a time in Bollywood!
Thème 5 : Speak up!
Ch. 8
A hero like no other!
Ch. 9
Think before you post!
Cultural spots
Grammar
Chapter 2
Mission 1

Planning your trip!

15 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Did you know?

1. Did the Vikings arrive in Ireland , or ?
2. Did the city of Dublin come into existence or ?
3. Does the name ‘Waterford' come from , or ?
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
The Emerald Isle

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Match the symbols from the map to the names.

Placeholder pour doc 1 : Match the symbols from the map to the namesdoc 1 : Match the symbols from the map to the names
Le zoom est accessible dans la version Premium.

a.
b.
c.
d.
e.
f.
g.


2. Put these questions back into the right order.

a) would / ? / you / Where / go / like / to / ➝


b) to / like / the / Stone / ? / you / Blarney / Would / kiss / ➝


c) Causeway / Who / Giant's / like / ? / climb / to / the / would / at / → 



3. Place on the left the places you would like to visit. Then, ask your classmate about his choices and write on the right his answers.

Belfast City
Blarney Stone
Trinity College
Dublin City
Kilkenny Castle
Giant's Causeway
Guiness Storehouse
Titanic Belfast
Connacht Lighthouse
Waterford Crystal Factory

Places I want to visit Places my classmate wants to visite
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
On the phone

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Listen to Fiona's message and answer the following questions.
Host /həʊst/: receive a person or people in your home.
A few /ə fjuː/ (generally) two or three.

On the phone


a) Fiona is Josh's
(mother / host mother / sister).
b) Fiona sent a letter to Josh.
(Right / Wrong) 
c) Aiden thinks the plan is perfect.
(Right / Wrong) 
d) Aiden wants to show Josh Dublin.
(Right / Wrong) 
e) Josh will stay in Ireland for a few weeks.
(Right / Wrong)

2. Which time indication is not in the recording?




3. Listen to Fiona's message again and click on the places that she mentions.

Placeholder pour <stamp theme='esp-blue'>Doc. 3</stamp> <stamp theme='esp-blue'>Doc. 3</stamp>
Le zoom est accessible dans la version Premium.










4. Choose three places Fiona mentions and say what Josh can visit there. 
→ If they go to Dublin, Josh can see Christchurch.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
From Fiona

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Find at least three nouns / adjectives to describe each image.

Placeholder pour theme='esp-blue'>Doc. 4 theme='esp-blue'>Doc. 4
Le zoom est accessible dans la version Premium.

2. Complete these sentences using too or not ... enough.
a) Flying to Ireland is
(expensive).
b) A four-week visit in Dublin is
(long).
c) A ten-hour bus ride to Galway is
(quick).
d) One hour at Trinity College is
(short).
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology

La prononciation du « i »

Listen


Listen: Ireland, Irish, Viking.

Réfléchis : Repère toutes les lettres « i ». Puis distingue les « i » qui se prononcent /aɪ/.

Repeat


Répète : Brian, Ryan, Sligo, I'd like.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar

L'expression du souhait


Observe: I would like to visit the Dublinia museum because I enjoy Viking history. I would prefer not to visit the Giant's Causeway because it's too far away.

Réfléchis : Quelle phrase permet d'exprimer ce que l'on a envie de faire ?

Quelle phrase permet de parler de ce que l'on préfère ne pas faire ?


Conclus : Pour exprimer un souhait, je peux utiliserI
+
+ to +
.
 À la forme négative, je peux utiliser I
+
+
to +
.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Mission 1

1. My first mission is to prepare...




2. I can prepare it using these words:




3. Choose your level:


Afficher la correction

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais
collaborateur

collaborateurYolène
collaborateurÉmilie
collaborateurJean-Paul
collaborateurFatima
collaborateurSarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.