Anglais 5e - Cahier d'activités

Rejoignez la communauté !
Co-construisez les ressources dont vous avez besoin et partagez votre expertise pédagogique.
Thème 1 : Back to school!
Ch. 0
Once upon a time… Capsule!
Ch. 1
My school, my rules!
Thème 2 : Around the world!
Ch. 3
Highlands Fair Play!
Thème 3 : Through time
Ch. 4
Bucket list
Ch. 5
Pardon my French!
Thème 4 : About Stories
Ch. 6
Arthur, Lady G. & Co.!
Ch. 7
Once upon a time in Bollywood!
Thème 5 : Speak up!
Ch. 8
A hero like no other!
Ch. 9
Think before you post!
Cultural spots
Grammar
Chapter 2
Mission 2

Fáilte go mBaile Átha Cliath!

11 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Did you know?

1. The Book of Kells is from England.
2. Books in Ireland are considered very important.
3. England's oldest books were written during the Middle Ages.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
A First Look at Dublin

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Listen to the recording and identify the Flannigans' door.

A first look at Dublin


Placeholder pour Flannigans' door. Flannigans' door.
Le zoom est accessible dans la version Premium.


2. Listen again and pick out proper nouns (people, places, language). 
Granny /ˈgræni/: grandmother.
Gaeltacht /'geiltəxt/: the Irish-speaking regions of Ireland.

Proper nouns
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
A Tour of Dublin

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Label the parts of this document.
Cette fonctionnalité est accessible dans la version Premium.
Crédits : Brian MacLochlainn/Alamy

2. Write your questions before calling Croke Park.
You want... You ask...
information about the address.
information about the price for two children.
information about opening times.
information about exhibitions inside.


3. Label the pictures with elements from the text.

Placeholder pour <stamp theme='esp-blue'>Doc. 5</stamp> <stamp theme='esp-blue'>Doc. 5</stamp>
Le zoom est accessible dans la version Premium.


Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
The Book Of Kells

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1. Complete the mindmap as you listen to the document.

The Book of Kells


Who is speaking?
Where is he?

Placeholder pour <stamp theme='esp-blue'>Doc. 8</stamp> <stamp theme='esp-blue'>Doc. 8</stamp>
Le zoom est accessible dans la version Premium.
When and where was it made?

Who wrote the Book of Kells? Why was it moved?


2. What questions did Josh ask? Complete these sentences with Wh- words.
Tip
Remember: Wh- words → missing information. Auxiliary first → yes / no questions.
a)
is the Book of Kells?
b) 
created it?
c)
was it made?
d)
pages does it have?
e)
the book have pictures?
f)
is your job, exactly?


3. Watch the video. What might be the boy's future job?




4. Focus on the images of the video and number the elements below in order of appearance.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology

L'accent irlandais !

Listen


Listen:I moved to Dublin when I was thirty-three.

Réfléchis : Les Irlandais, prononcent-ils /th/ : /θ/ (mouth) ou /t/ (tomato) ?


Repeat


Répète :Dublin is my third favourite place in Ireland!
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar

Le prétérit simple


Observe : I lived in Connemara as a child, but I moved to Dublin in 2015. I wrote a book about the city! Aiden studied at Trinity College.

Réfléchis : Repère les verbes dans les phrases ci-dessus. Ces trois verbes sont
. Trois verbes se terminent en
. Un verbe ne se termine pas en
: il est
. La base verbale du dernier verbe est
.

Conclus : Pour mettre un verbe régulier au prétérit, je rajoute
à la BV. S'il s'agit d'un verbe irrégulier, j'apprends sa conjugaison par ❤️ . Si la BV se termine en -y, je transforme le -y en
.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Mission 2

1. I must prepare...




2. What did I visit?





3. Choose your level:


Afficher la correction

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais
collaborateur

collaborateurYolène
collaborateurÉmilie
collaborateurJean-Paul
collaborateurFatima
collaborateurSarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.