Anglais 5e - Cahier d'activités

Rejoignez la communauté !
Co-construisez les ressources dont vous avez besoin et partagez votre expertise pédagogique.
Thème 1 : Back to school!
Ch. 0
Once upon a time… Capsule!
Ch. 1
My school, my rules!
Thème 2 : Around the world!
Ch. 2
A visit to Emerald Isle!
Ch. 3
Highlands Fair Play!
Thème 3 : Through time
Ch. 4
Bucket list
Ch. 5
Pardon my French!
Thème 4 : About Stories
Ch. 6
Arthur, Lady G. & Co.!
Ch. 7
Once upon a time in Bollywood!
Thème 5 : Speak up!
Ch. 8
A hero like no other!
Cultural spots
Grammar
Chapter 9
Mission 1

So addicted!

11 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Did you know?

1. Ninety-two percent of teenagers go online weekly.
2. What percentage of teenagers have access to a smartphone? , or .
3. Snapchat is the most popular social network. 
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Mr or Mrs Geek?

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. The word “geek” has two meanings in English. Fill in the blanks to complete the definitions.
a) Someone
(synonym of intelligent) but not
(synonym of fashionable).
b) Someone who is
(synonym of mad) about a particular subject and knows a lot about it.

2. What about the meaning in the French language?




3. a) Look at the pictures. Label them using theses words.

Placeholder pour <stamp theme='esp-blue'>Doc. 2</stamp> <stamp theme='esp-blue'>Doc. 2</stamp>
Le zoom est accessible dans la version Premium.


A) Hands behind the back
B) Glasses
C) Geeky hairstyle
D) Goofy teeth
E) Acne spots


b) Imagine their habits.

They probably enjoy

They probably don't like


4.
Group work
Discuss this statement with your classmates: “A geek can never be cool.” Write two arguments in favour of the statement and two arguments against.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
You're always on Snapchat!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Label the picture describing each situation using the present BE + V-ing with the verbs below.

Placeholder pour  theme='esp-blue'>Doc. 4 theme='esp-blue'>Doc. 4
a
b
c
d


look at
use
hold
complain

Jamala is

She is

She is also

Her mother is


2. Now, listen to the audio. Pick the technology-related words Jamala uses.

You're always on Snapchat!















3. Sum up Jamala's and her mother's arguments;
Turn on /tɜːn ɒn/ ≠ turn off /tɜːn ɒf/.
Get on somebody's nerves /nɜːvz/: annoy someone a lot.
Jamala's arguments for social media Her mother's arguments against social media
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
How often?

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Look at the document.

Placeholder pour Graphique lié à l'exercice 8Graphique lié à l'exercice 8
Le zoom est accessible dans la version Premium.


a) Find out a synonym of “questionnaire”. 
.
b) The questions are about online
(classes / habits).

2. Take the survey.


3. Sum up your answers to the survey in a short paragraph.

I
go online, use email or instant messaging. I use the Internet to
. I go online
. I first started using the Internet when I was
. If I couldn't go online anymore, I'd miss it 
.

4.
Group work
Now invent two new questions to survey your classmates.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology

Listen


Listen:1.Do you use the Internet? 2. Where do you go online from?

Réfléchis : Dans la question 1 (question fermée), l'intonation est-elle montante ou descendante ?

Et dans la question 2 ?


Repeat


Répète : Do you often surf the web? Which connected objects do you have?
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar

Le présent BE + V-ing

Observe : You're always complaining! You're getting on my nerves.

Réfléchis : Repère l'auxiliaire et la terminaison du verbe. Ces phrases évoquent-elles un reproche ou un compliment ?


Conclus : Pour
le comportement de quelqu'un, on utilise le
qui se forme avec :
au présent + V-
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Mission 1

1. You must...




2. Choose your level:


Afficher la correction

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais
collaborateur

collaborateurYolène
collaborateurÉmilie
collaborateurJean-Paul
collaborateurFatima
collaborateurSarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.