Anglais 6e - Cahier d'activités

Enseignant en primaire ?
Accompagnez-nous dans le développement d'une nouvelle collection !
Ch. 0
Can you spell… B-E-E?
Thème 1 : Me, myself and I
Ch. 2
Talent show!
Ch. 3
Amusement Park!
Thème 2 : Across the United Kingdom
Ch. 4
Sport rocks!
Ch. 5
Haunted homes
Ch. 6
Getting around London!
Thème 3 : Through time!
Ch. 7
I, robot!
Ch. 8
George the Dragon Slayer?
Ch. 9
Into the deep…
Cultural spots
Grammar
Chapter 1
Mission 2

Back to school!

Piece of cake p. 38
11 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Did you know?

1. In the UK, the school assembly is in the afternoon.
2. The “Pledge of Allegiance” is an American tradition.
3. During the pledge, pupils look at the school emblem.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Happy or not?

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Activities

1. Match the words to the corresponding part of the picture.

Placeholder pour Bande dessinée représentant une mère et ses deux enfants. Elle les emmène dans un magasin de fournitures scolaires Bande dessinée représentant une mère et ses deux enfants. Elle les emmène dans un magasin de fournitures scolaires
a
b
c
d
e
f
g

Mother

Comic

Children

Stationery shop

Car

Calculator

Felt tips

2. Drag in the first category the emotions of the children at the begining. Then draggable in the second one the emotions of the children at the end.
At the beginning At the end

2. Fill in the blanks with the adjectives from exercise 2 to sum up the story.

First, the children are
because they think they are going to the beach or the zoo. Then, at the stationery shop, they realise they must go back to school soon, so they are 
.

Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
Ready or not?

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Activities

1. Concentrate on characters' expressions. Choose which emoji represents the feelings of the characters (angry, sad, etc.).

Placeholder pour Deux personnes, l'une semble heureuse, écoute de la musique,  et l'autre semble inquiète et est au téléphone.Deux personnes, l'une semble heureuse, écoute de la musique,  et l'autre semble inquiète et est au téléphone.
Le zoom est accessible dans la version Premium.


😄 🙁

2. Now, listen to the audio. Sort out Ayanda's words from Josh's.

Ready or not?


Ayanda's words Josh's words


3. Label the picture with the words below. Then, listen to Ayanda again and colour/customise the school material.
Tip
Where is the photo of a dancer? Where are the chips?
matching: the same style, colour.
Placeholder pour Illustration de plusieurs objets : 1 - sac à dos, 2 - trousse, 3 - binder, 4 - boîte repas Illustration de plusieurs objets : 1 - sac à dos, 2 - trousse, 3 - binder, 4 - boîte repas
1
2
3
4

1) 
2) 
3) 
4) 
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Is back to school cool?

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Read and fill in the chart with the rhyming words. 
Teamwork /ˈtiːmwɜːk/: group work.
Heavy /ˈhevi/: dense, very big, not light.

Rhyme /eɪ/: play, ... /uːl/: school, ... /aɪ/: cry, ... /uː/: glue, ...
Words in the poem

2. Fill in the mindmap with words from the poems.

School uniform School material
School again!
Positive adjectives / verbs Negative adjectives / verbs

3. Choose one of the . Fill in the blanks with the right words to describe it.

(Ayanda's / Josh's) text is very
(positive / negative).
(He / She)
(loves / hates) going back to school and is really
(sad / excited).
(He / She) thinks the uniform is
(cool / horrible), and says that today is a
(bad / good) day.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology

La prononciation du « s » final

Listen


Listen: Friends, shorts, lunchboxes.

Réfléchis : Concentre-toi sur la prononciation du « s » final. Combien de façons y a‑t‑il pour prononcer le « s » final d'un mot ? 1, 2 ou 3 ?

Repeat


Répète : So many ties, hats and blouses in shops and so many books in the libraries.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar

There is and there are

Observe: There is a car. There are 2 children.

Think: When do you use “there is” or “there are”?

Practise: What's in your pencil case?

Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Mission 2

1. Your first mission is to...






2. It must be about...





3. Choose your level:



Afficher la correction

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais
collaborateur

collaborateurYolène
collaborateurÉmilie
collaborateurJean-Paul
collaborateurFatima
collaborateurSarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.