Anglais 6e - Cahier d'activités

Enseignant en primaire ?
Accompagnez-nous dans le développement d'une nouvelle collection !
Ch. 0
Can you spell… B-E-E?
Thème 1 : Me, myself and I
Ch. 1
School again!
Ch. 3
Amusement Park!
Thème 2 : Across the United Kingdom
Ch. 4
Sport rocks!
Ch. 5
Haunted homes
Ch. 6
Getting around London!
Thème 3 : Through time!
Ch. 7
I, robot!
Ch. 8
George the Dragon Slayer?
Ch. 9
Into the deep…
Cultural spots
Grammar
Chapter 2
Mission 2

Our class has got talent!

Piece of cake p. 50
8 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Did you know?

1. In which country is the West End?
2. There are only ten professional theatres in the West End.
3. Broadway is in NYC.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
A fantastic glee club!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
Placeholder pour Photographie de 12 jeunes personnes, le gee club.Photographie de 12 jeunes personnes, le gee club.
a
b
c
d
e

1. Look at the picture. Match each letter with the correct definition.
Curtains

Posters

On stage

Wheelchair

Group of people


2. Match each talent to the corresponding quality.
speak loud and clear
invent original stories
have an ear for music
run fast

3.
Role playing
Choose one of the characters. It's time to go on stage.
Tip
Hello. My name is… I am… I can...
Enregistreur audio
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
The show is on!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
Placeholder pour Image de l'émission Britain's Got Talent. Une jeune fille se tient debout sur une scène avec un micro à la main.Image de l'émission Britain's Got Talent. Une jeune fille se tient debout sur une scène avec un micro à la main.
Le zoom est accessible dans la version Premium.

Britain's Got Talent, April 2016.

1. Look at the the picture and fill in the table.

Who? Where?


2. Watch the and choose the correct answer.

a) The girl's name is
(Justine Elcock / Jasmine Shamrock / Jasmine Elcock).
b) She is
(12 years old / 14 years old / 15 years old).
c) She is at the audition with
(her mum and dad / her uncle and dad / her mum and sister).
d) She can
(play the piano very well / dance very well / sing very well).

3. Link the reactions / actions to the correct people. 
Applaud /əˈplɔːd/: clap hands.
The judges The audience The two presenters

4. What is your reaction to the video?
Tip
I love / like / hate it because...
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Let's join in!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Look at . Complete the sentences and present the document.

a) This document is 
.
b) It is about
.
c) The audition is on 
at 
.

2. Listen to the recording. Fill in the chart with the names of the pupils and their talents.

Let's join in!


Names Can Can't

3. What's the problem at the end of the audio? Select the correct answer.

Eileen can't for the school musical.

4. Listen again to the audio. Match the correct time to each clock.

Placeholder pour Dessin de quatre horloges indiquant l'heure : a - 8h00, b - 1h25, c - 3h15, d - 3h.Dessin de quatre horloges indiquant l'heure : a - 8h00, b - 1h25, c - 3h15, d - 3h.
Le zoom est accessible dans la version Premium.


It is 3 o'clock. It is 25 past 1. It is 8 a.m. It is a quarter past three.

5.
Group work
Write a riddle about a club (date, time).
Tip
It is on Wednesday at quarter past three. Is it the netball club?
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology

La prononciation de can et can't

Listen


Listen: I can sing... Can you? Yes, I can. But I can't cook.

Réfléchis : Repère can lorsqu'il est accentué. Que remarques-tu ?

Repeat


Répète : I can swim. Can you act? No, I really can't...
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar

L'expression de la capacité


Observe : He can dance. I can't act. Can you play the saxophone?

Réfléchis :
Repère can et les autres verbes. Les verbes sont-ils conjugués ou à la base verbale?


À la forme négative, on ajoute
pour former can't.

Conclus :
Pour exprimer une capacité / incapacité, on utilise
ou
suivi d'une
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Mission 2

1. The objective of this mission is...




2. Your mission is...




3. Choose your level:



Afficher la correction

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais
collaborateur

collaborateurYolène
collaborateurÉmilie
collaborateurJean-Paul
collaborateurFatima
collaborateurSarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.