Anglais 6e - Cahier d'activités

Enseignant en primaire ?
Accompagnez-nous dans le développement d'une nouvelle collection !
Ch. 0
Can you spell… B-E-E?
Thème 1 : Me, myself and I
Ch. 1
School again!
Ch. 2
Talent show!
Ch. 3
Amusement Park!
Thème 2 : Across the United Kingdom
Ch. 5
Haunted homes
Ch. 6
Getting around London!
Thème 3 : Through time!
Ch. 7
I, robot!
Ch. 8
George the Dragon Slayer?
Ch. 9
Into the deep…
Cultural spots
Grammar
Chapter 4
Mission 1

Are you fond of sports?

Piece of cake p. 74
15 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Did you know?

1. The modern Olympic Games were created before you were born.
2. An American created the modern Olympics.
3. How many nations participate in the Olympic Games? , or
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Ready, steady, go!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Activities

1. Find all the sports in the word snake and classify them in the grid.

Placeholder pour Serpent sur lequel est inscrit des noms de sports. Serpent sur lequel est inscrit des noms de sports.
Le zoom est accessible dans la version Premium.

Team sports Individual sports


2. Do you practise these sports? Complete your answers with adverbs of frequency.
a) I
 play football.
b) I
 do judo.
c) I
 dance.
d) I
 ride a horse.

3. Watch the video and click on the things you can spot.






























4. Match each element of the “Let's move” program to the corresponding opinion. 
Food deserts: areas without
supermarkets and places
where people can get healthy food.
All children should play sport frequently.
We should eliminate food deserts.
Families should get good information about food.
All schools should have quality food.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
Quiz time!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Activities

1. Take the quiz. 
gold /gəʊld/: 🥇
silver /ˈsɪlvə/: 🥈

1. The ball for basketball is
(round / oval / cubic).
2. How many players are there in a volleyball team? 
(5 / 6 / 7).
3. Can you play football with your hands?
(Yes / No).
4. What sport does Novak Djokovic practise?
(Volleyball / Tennis / Swimming).
5. In what country did the Olympic Games take place in 2016?
(France / England / Brazil).
6. Which medal doesn't exist?
(Gold / Copper / Silver / Bronze).

Score (a right answer = 2 points)
▪ If you have less than 6 points, you don't really like sports.
▪ If you have between 6 and 8 points, sport must be one of your hobbies.
▪ If you have more than 8 points, sport is definitely one of your passions.

ɹǝddoɔ / ןızɐɹq / sıuuǝʇ / oN / 9 / punoɹ :sɹǝʍsu∀

2.
Pair work
Survey your classmate's sport habits. Ask him / her about the sports in the circle. Then, link each sport to the corresponding frequency.
Tip
How often do you + V?

Placeholder pour 7 logos représentant des sports différents, un vélo, un ballon de rugby, une raquette et une balle de tennis, des palmes, un kimono, un skate et un bonhomme qui court.7 logos représentant des sports différents, un vélo, un ballon de rugby, une raquette et une balle de tennis, des palmes, un kimono, un skate et un bonhomme qui court.
Le zoom est accessible dans la version Premium.


3. Match these sport sayings with their French equivalents.
Saved by the bell.
To be a sore loser.
Win by a nose.
To kick off.
To be a good sport.
May the best player win.
The ball is in your court.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Fair play

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Label the picture using these words.

Placeholder pour groupe de jeunes faisant du sport groupe de jeunes faisant du sport
a
b
c
d
e
f

P.E. teacher

Soccer ball

Goal

Jersey

Field

Mobile phone
2. Listen to the recording and match the teacher's advice / orders to the corresponding character. 
score /skɔː/: get one point.

Fair play


Eileen Ayanda Josh John
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology

La prononciation de should et shouldn't

Listen


Listen: You shouldn't talk while you eat! You should stop shouting.

Réfléchis : Dans should et shouldn't, quelle lettre est muette ? S, l ou d ?


Repeat


Répète : You shouldn't push the other players. I should respect the rules.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar

Suggestion vs. interdiction


Observe : 1. You mustn't push other players. 2. You should keep calm. 3. You can't run with the ball. 4. You shouldn't shout so loud.

Réfléchis : Dans quelle(s) phrase(s) la personne qui parle donne-t-elle un ordre ? 1, 2, 3 ou 4 ?

Dans quelle(s) phrase(s) la personne qui parle fait-elle une suggestion ? 1, 2, 3 ou 4 ?


Conclus : Pour faire une suggestion on peut utiliser
à la forme affirmative et
à la forme négative. Pour une interdiction, on peut utiliser
ou
.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Mission 1

1. Your first mission is...




2. Your flyer must contain:





3. Choose your level:



Afficher la correction

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais
collaborateur

collaborateurYolène
collaborateurÉmilie
collaborateurJean-Paul
collaborateurFatima
collaborateurSarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.