Anglais 6e - Cahier d'activités

Enseignant en primaire ?
Accompagnez-nous dans le développement d'une nouvelle collection !
Ch. 0
Can you spell… B-E-E?
Thème 1 : Me, myself and I
Ch. 1
School again!
Ch. 2
Talent show!
Ch. 3
Amusement Park!
Thème 2 : Across the United Kingdom
Ch. 4
Sport rocks!
Ch. 5
Haunted homes
Thème 3 : Through time!
Ch. 7
I, robot!
Ch. 8
George the Dragon Slayer?
Ch. 9
Into the deep…
Cultural spots
Grammar
Chapter 6
Mission 1

Are you lost?

Piece of cake p. 98
10 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Did you know?

1. Where is the original Madame Tussauds? , or .
2. The museum has gold statues.
3. What can you see there? , or
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
A wonderful city

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1.  Put the words in the right order to explain what Jamala, Mark and Eileen are doing.
Placeholder pour Trois personnages côta à côte.Trois personnages côta à côte.
Le zoom est accessible dans la version Premium.

 
 
 
 
 
 
 


2.  Name each monument. Then, match each word to the corresponding pictures.

Placeholder pour Photographie de Big Ben.Photographie de Big Ben.
a

Placeholder pour Photographie de Buckingham palacePhotographie de Buckingham palace
b

Placeholder pour Photographie de Toweer BridgePhotographie de Toweer Bridge
c

Placeholder pour Photographie de la tour de LondresPhotographie de la tour de Londres
d
a b c d

3.  Look at the map of central London. Then, locate the four monuments.

Placeholder pour Doc. 6Doc. 6
Le zoom est accessible dans la version Premium.


4.  Create an itinerary to visit these four monuments.

a. We can start at 
.
b. Then, we can visit 
.
c. After that, we can walk to 
.
d. Finally, we can go to 
.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
Help!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1.  Listen to the audio and match the character to the expression you hear.

Help!


Mark
Indian Tourist
Tourist Information Assistant
Jenny

2.  What's the problem? Choose the correct answer.

a. Mark is
(sad / lost / afraid).
b. He can't find
(his map / the tourist information office / Buckingham Palace).

3.  Look at the map. Then, try to guess the route that Mark will take.

Placeholder pour Doc. 7 Doc. 7
Le zoom est accessible dans la version Premium.


4.  Listen to the conversation and link the elements.
Take
Turn right into
Keep walking on
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Travelling in London

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1.  Before reading the text, list different types of transport you can use in London. Now, read the text and complete your list.
The London Underground was the first underground railway network in the world. It opened in 1863. Today, there are 270 stations and 400 km of tracks. There are 11 lines, each with a different colour. The London Underground is also known as the Tube because of its circular shape (it looks like a tube). Londoners use a travel card called “Oyster card” to take the Underground and buses, but sportier people don't use public transportation and get around by bike. Did you know that for two days, in October 2016, carriages drawn by unicorns replaced taxis in the streets of London? London is fun, isn't it?

2.  Read the text carefully. Then, link the numbers to the right sentence.
400
11
1863
270

3.  Design a travel card and give it a name. Be creative and use colours!

Placeholder pour Travel cardTravel card
Le zoom est accessible dans la version Premium.
Cliquez pour accéder à une zone de dessin
Cette fonctionnalité est accessible dans la version Premium.

4.  Your friend is travelling in London. Use the verbs in the box to give him / her instructions.
a. “I'm too tired to walk to Big Ben” - “
the Underground.”
b. “Which line is it?” - “
at the map!”
c. “Do I need a ticket?” - “No,
your Oyster Card.”
d. “I'm afraid that I will get lost” - “
me for directions.”
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology

La prononciation de /ʌ/

Listen


Listen: I love double-decker buses in London!

Réfléchis : La première syllabe des mots double, buses et London se prononce-t-elle de la même façon ou différemment.


Repeat


Répète : My young cousin Jason loves London!
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar

L'impératif

Observe : Take Great George Street. Keep walking on Birdcage Walk.

Réfléchis : Ces phrases permettent d'
un chemin à quelqu'un. Le premier mot de chaque phrase est un
Est-il conjugué ?
Si non, on dit qu'il est à l'


Conclus : Pour indiquer un chemin, on utilise l'impératif : il s'agit simplement de laisser le verbe à l'
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Mission 1

1. Your first mission is...





2. What is an itinerary?




3. Choose your level:



Afficher la correction

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais
collaborateur

collaborateurYolène
collaborateurÉmilie
collaborateurJean-Paul
collaborateurFatima
collaborateurSarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.