Nos classiques
Sommaire
Mes pages
N° Page

1 • Generations living together
2 • Working worlds
3 • Neighbourhoods, cities and villages
4 • Representation of self and relationships with others
5 • Sports and society
6 • Creation and arts
7 • Saving the planet, designing possible futures
8 • The past in the present
Précis
/ 287

Unit C
Activity 3
Differentiation

Art imitating Art

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Picture A

Placeholder pour Affiche du film La jeune fille à la perle (2003) : gros plan sur Scarlett Johansson, vêtue d'une robe sombre et d'un turban bleu et jaune.Affiche du film La jeune fille à la perle (2003) : gros plan sur Scarlett Johansson, vêtue d'une robe sombre et d'un turban bleu et jaune.
The Girl With A Pearl Earring. Movie by Peter Weber, 2003.

Picture B

Placeholder pour Peinture d'une jeune fille au turban bleu et perle, regard intense.Peinture d'une jeune fille au turban bleu et perle, regard intense.
The Girl With A Pearl Earring. Painting by Johannes Vermeer, 1665.

Art imitating Art

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Questions
Differentiation
Listen to the recording.
Then, click on your path! or

Path A

1-A
In the recording, what do you learn about the film?
2-A
What was the inspiration for the film?
Useful vocabulary
The film was inspired by...

Path B

1-B
What did you learn about the book?
2-B
What was the inspiration for the book?
Useful vocabulary
The book tells the story of...

Let's talk this out!

Share your findings with you classmates.
3
What came first; the film or the book? Can they be considered as ‘original' works of art? Why?
4
If you could choose one, would you read the book or watch the film? Why?
Useful vocabulary
As far as I can tell... I do think that...
I would totally prefer to…
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Toolbox

Toolbox

  • ethereal /ɪˈθɪərɪəl/ (adj.) / ghostlike (adj.)
  • entranced /ɪntrɑːnst/ / fascinated (adj.)
  • intrigued ≠ intriguing (adj.)
  • account / narrative (n.)
  • backstory / character's background (n.)
  • be drawn (v.) = be attracted by (v.)
  • confound /ˌkɒnˈfaʊnd/ / confuse (v.)
  • provide / supply / give (v.)
  • mesmerize / hypnotise (v.)
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Language in progress

Placeholder pour Schéma illustrant la voix active et passive : Son travail la fascine.Schéma illustrant la voix active et passive : Son travail la fascine.

La voix passive

  • Listez les changements qui ont lieu entre la voix active et la voix passive.
  • Réécoutez l'enregistrement et trouvez d'autres phrases à la voix passive.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Let's learn!

Chain speaking

Make five sentences to explain why artists transform other artists' work. Compete with your classmates. The last to speak wins.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Over to you!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Find another one!

Let's use what you have learnt in and / or !

Go on the Internet and find another artist who used or copied another work of art to create his own art. Explain the artist's intention. You want to participate in a YouTube channel which proposes people's analysis on art. Share your video and submit it.
Enregistreur audio
Fermer
Page précédente
Page suivante

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

j'ai une idée !

Oups, une coquille

Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.