Nos classiques
Sommaire
Mes pages
N° Page

1 • Generations living together
2 • Working worlds
3 • Neighbourhoods, cities and villages
4 • Representation of self and relationships with others
5 • Sports and society
6 • Creation and arts
7 • Saving the planet, designing possible futures
8 • The past in the present
Précis
/ 287

Unit 5
Activity 3
Differentiation

Improving the daily commute

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Video

Every Journey Matters - find out more about what we do, 2014.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Toolbox

Toolbox

  • user-friendly
    /ˌjuːzəˈfrɛndlɪ/ = easy-to-use / practical / convenient
    /kənˈviːˌnɪənt/ (adj.)
  • aim = goal = purpose /ˈpɜːˌpəs/ = objective (n.)
  • campaign (n.)
  • promote (v.)
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Questions
Differentation
Watch the video.
Then, click on your path!
or

Path A

1-A
Identify the nature of the document.

2-A
Present the document: Who? Where? What?

3-A
List the means of transport mentioned.

4-A
Pick out a number. What does it refer to?

5-A
Who is the target audience of the video?

Useful vocabulary
The video is set in…
There is / are… It targets…

Path B

1-B
What is the aim of the video?

2-B
List the adjectives used to describe the London transport system.

3-B
Pick out words belonging to the lexical field of improvement.

4-B
Pick out the pronouns used. How can you justify this choice?

5-B
Which visual elements underline the video's message?

Useful vocabulary
The video aims at + v-ing...
The message is underlined by...
Let's talk this out!
Pair work
Mediation

6
Compare and contrast the video with the photo at the top of the page.

7
Is this video efficient? Why? Why not?

Useful vocabulary
The photo shows… whereas in the video...
It makes me feel like + V-ing. Both documents are…
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology in progress

Les intonations montante et descendante

Les intonations montante et descendante

  • En anglais, il peut y avoir une intonation montante \nearrow ou descendante \searrow.

  • Ex: It's the people \nearrow who make London special \: \searrow.
  • Écoutez cette phrase à nouveau et entraînez-vous à la répéter.



Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Let's learn!

Synonyms challenge

The synonyms of the words below were in the video. Can you remember them?
  • upgrade (v.)
  • not dangerous (adj.)
  • be important (v.)
  • a trip (n.)
  • regularity (n.)
  • trustworthy (adj.)
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Over to you!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Present a programme

Let's use what you have learnt in and / or in !

As a spokesperson for Transport For London, prepare a one-minute pitch about a programme that aims at improving commuters' lives. Choose one of the items from this list or invent your own: Poems on the Underground, The Night Tube, #Londonisopen…

Enregistreur audio
Fermer
Page précédente
Page suivante

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

j'ai une idée !

Oups, une coquille

Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.