Nos classiques
Sommaire
Mes pages
N° Page

1 • Generations living together
2 • Working worlds
3 • Neighbourhoods, cities and villages
4 • Representation of self and relationships with others
5 • Sports and society
6 • Creation and arts
7 • Saving the planet, designing possible futures
8 • The past in the present
Précis
/ 287

Unit 8
Final project

Representation of self and relationships with others

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

The scenario

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Task

Dorian Gray has inspired many people from artists to journalists who decide to revisit this famous myths through their work.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Get ready!
  • Turn to the previous pages to revise and make sure you are ready for the task. Read carefully the assessment grid.
  • Make a list of all the useful vocabulary you might need.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Let's do it!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Option 1
Fiction writer

As a budding young writer and blogger specialising in fan fiction, you are fascinated by Dorian Gray and what he stands for. You write your own revisited version of his story, in the form of a modern-day tale, to be published on your blog or Facebook page (150-180 words).
Placeholder pour Vitrail abstrait stylisé : visage aux couleurs vives et lignes fluides. Couleurs intenses, formes organiques.Vitrail abstrait stylisé : visage aux couleurs vives et lignes fluides. Couleurs intenses, formes organiques.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Action!
  • Prepare and organise your arguments.


  • Write your short story.
  • Your story should deal with two of the following issues: everlasting youth, beauty, deceit, narcissism and crime.
    Be inventive!
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Niveau 1 (A1)
Réalisation de la tâche


Cohérence / organisation


Recevabilité linguistique


Contenus culturels
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Niveau 2 (A2)
Réalisation de la tâche
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Niveau 3 (B1)
Réalisation de la tâche


Cohérence / organisation


Recevabilité linguistique


Contenus culturels
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Vers B2
Réalisation de la tâche


Cohérence / organisation


Recevabilité linguistique


Contenus culturels
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Option 2
Radio debate

You are invited to a radio talk show about the dangers of selfies. Be ready to participate and share your opinion.
Placeholder pour Photographie : une jeune femme rousse anime une émission de radio, discutant avec un homme. Studio, micros.Photographie : une jeune femme rousse anime une émission de radio, discutant avec un homme. Studio, micros.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Action!
  • You can be either:
  • The anchorman / woman • Introduce the debate and all the participants. Select the basic info of the selfierelated deaths you decided to mention (where? when?) and the victims (personality, description…). What happened?
    A selfie addict • Why are selfies so important to you? Can you live without it?
    A psychologist • Prepare arguments to defend your point of view and possible explanations on why people are so addicted to their self-image.
    An expert of Dorian Gray • Make references to the book and the fact that it's an old addiction.

  • Practise speaking in a convincing tone and anticipate the questions the others may ask you. Keep in mind that you have to adapt to what the others say.

  • Organise your arguments.


  • Get in place and debate. Be convincing!

  • You are expected to give your personal opinion on the consequences of people's obsession with taking pictures of themselves. At the end, make suppositions about what could be done.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Niveau 1 (A1)
Réalisation de la tâche


Interaction


Prononciation / fluidité


Recevabilité linguistique


Contenus culturels
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Niveau 2 (A2)
Réalisation de la tâche


Interaction


Prononciation / fluidité


Recevabilité linguistique


Contenus culturels
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Niveau 3 (B1)
Réalisation de la tâche


Interaction


Prononciation / fluidité


Recevabilité linguistique


Contenus culturels
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Vers B2
Réalisation de la tâche


Interaction


Prononciation / fluidité


Recevabilité linguistique


Contenus culturels
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Digital challenge

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Alternative project
Be a reporter

You are training as a journalist for a TV channel and you've been asked to shoot a report entitled “Latter-day Dorian Grays” on ludicrous deaths from selfies.

Shoot your own 2-minute video report to present your work.


Enregistreur audio
Fermer
Page précédente
Page suivante

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

j'ai une idée !

Oups, une coquille

Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.