Nos classiques
Sommaire
Mes pages
N° Page

1 • Generations living together
2 • Working worlds
3 • Neighbourhoods, cities and villages
4 • Representation of self and relationships with others
5 • Sports and society
6 • Creation and arts
7 • Saving the planet, designing possible futures
8 • The past in the present
Précis
/ 287

Unit 14
Activity 2

Help save the planet?

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Video


How Biomimicry Can Save the Planet, 2014.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Picture

Placeholder pour Photographie d'une immense foule à la COP21. Message : la nature détient les solutions au changement climatique.Photographie d'une immense foule à la COP21. Message : la nature détient les solutions au changement climatique.
The Biomimicry Institute, 2015.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Questions
Differentiation
Watch the report to find out.
Then, click on your path! or

Path A

1-A
Look at the picture. What is COP21?

2-A
What are more and more countries turning to?

3-A
What part of the insect (called moth) are researchers in Switzerland studying? Why?

4-A
What question does the journalist raise at the end of the video?
Path B

1-B
What is the report about?

2-B
What biomimicry example is given and why are countries interested in this particular field?

3-B
According to the journalist, what has biomimicry helped us develop in the past?

4-B
What does the journalist suggest at the end?

Let's talk this out!
Pair work
Mediation

5
Why is Nature writing a letter to the world leaders of COP21? Do you find it inspiring?

6
Should Nature be imitated to develop technology? Why?

Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Toolbox numérique

Toolbox

  • eco-friendly (adj.)
  • scientific (adj.)
  • clean / green energy (n.)
  • researchers (n.)
  • solar power /ˈpaʊə/ (n.)
  • adapt (v.)
  • solve (v.)
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar in progress

L'ordre des mots dans les questions

Observez les questions dans les consignes et de la vidéo.
(Wh-) + auxiliaire + sujet + V (+ complément) ?


Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Let's learn!

Tic-tac-toe

Get in teams and be ready to draw a O or a X . Each team has to make a correct question or sentence with at least one word from the word cloud. Compete to draw a line of O or a X .
Wordcloud
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Over to you!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Write an interview-based article

Let's use what you have learnt in and / or !

The Scientist Magazine is publishing a special edition on biomimicry which includes the interview of a specialist. Use the information you have collected on one of the specialists you studied or another of your choice to write the article.

Afficher la correction
Fermer
Page précédente
Page suivante

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

j'ai une idée !

Oups, une coquille

Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.