Nos classiques
Sommaire
Mes pages
N° Page

1 • Generations living together
2 • Working worlds
3 • Neighbourhoods, cities and villages
4 • Representation of self and relationships with others
5 • Sports and society
6 • Creation and arts
7 • Saving the planet, designing possible futures
8 • The past in the present
Précis
/ 287

Placeholder pour United kingdom FlagUnited kingdom Flag
Placeholder pour United States FlagUnited States Flag
8 • The past in the present
Unit 15

Twisted tales

Retrouvez en lien avec cette thématique.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
How are modern society and art influenced by fairy tales?
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Placeholder pour Photo promotionnelle : six acteurs costumés d'époque, dont un roi sur son trône, posent pour une série médiévale.Photo promotionnelle : six acteurs costumés d'époque, dont un roi sur son trône, posent pour une série médiévale.
Galavant, by Dan Fogelman, 2015.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Shrek, 2001.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Get ready!
1
a. Look at the Memorise as many words as possible.
b. Find a title for each box.

1.

2.

3.

4.

5.

6.


2
Watch the video. Where does it come from? Pick out words from the mind map that you hear.



3
Look at the picture.
a. What characters and objects traditionally associated with fairy tales do you recognise?

b. How would you describe the characters? Choose one adjective for each.


4
Group work
with your neighbours. Do you know any modern versions of fairy tales? Which fairy tale would you like to see rewritten and why?

5
Idiom
Read the below. With the photo and the note, guess its meaning and rephrase it.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Toolbox

Toolbox

  • childish /ˈtʃaɪldɪʃ/ (adj.) → for children /ˈtʃɪldrən/ / immature
  • cold / impassive (adj.)
  • actor / actress / cast (n.)
  • aim / goal / objective (n.)
  • crown /ˈkraʊn/ (n.)
  • knife /ˈnaɪf/ / dagger (n.)
  • sword /ˈsɔːd/ (n.)
  • throne (n.)
  • TV series (n.)
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Let's learn!

Word battle

  • Memorise as many words from the vocabulary mind map as you can.
  • You have 20 seconds to give as many words as you remember.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Idiom of the week!


To tie the knot

To tie the knot

To tie the knot

A knot is used to secure things together (a boat to a pier, a ribbon in your hair for example). It's the symbol of an unbreakable bond and as such it's commonly used to refer to people who have decided to get married.
Placeholder pour Photographie : deux mains nouent une corde épaisse. Fond vert flou.Photographie : deux mains nouent une corde épaisse. Fond vert flou.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Brainstorming questions
1
What fairy tales do you know?

2
What are the ingredients to make a great fairy tale?

3
How can fairy tales be modernised?
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Fairy tales

Fairy tales

1
  • fairy → two fairies (n.)
  • godmother / godfather (n.)
  • king / queen /ˈkwiːn/ (n.)
  • knight /ˈnaɪt/ (n.)
  • peasant /ˈpɛzənt/ / farmer (n.)
  • prince / princess (n.)
  • protagonist / antagonist (n.)
  • squire /ˈskwaɪə/ (n.)
  • stepmother (n.)
  • villain (n.) / evil /ˈiːvəl/ (adj.)
  • character (n.)

2
  • Beauty and the Beast (n. pr.)
  • Cinderella (n. pr.)
  • Goldilocks /ˈgəʊˌldɪlɒks/ and the Three Bears /ˈbeəz/ (n. pr.)
  • Jack and the Beanstalk (n. pr.)
  • Little Red Riding Hood (n. pr.)
  • Sleeping Beauty (n. pr.)
  • Snow White and the 7 Dwarves (n. pr.)

3
  • accepting (adj.)
  • diverse (adj.)
  • progressive (adj.)
  • criticism /ˈkrɪtɪsɪzəm/ (n.)
  • stereotype = cliché (n.)
  • criticise (v.)
  • modernise (v.)
  • point out (v.)

4
  • once upon a time…” (exp.)
  • “…happily ever after” (exp.)
  • plot / storyline (n.)
  • trope = figure of speech (n.)
  • wedding ceremony (n.)

5
  • ambitious /æmˈbɪʃəs/ (adj.)
  • brave / courageous (adj.)
  • fearless / bold / audacious (adj.)
  • good ≠ evil /iːvəl/ (adj.)
  • magical (adj.)

6
  • creatures /ˈkriːtʃəz/ (n.)
  • curse /ˈkɜːs/ (n.)
  • dragon / ogre /ˈəʊgə/ (n.)
  • enchantment / spell (n.)
  • magic /ˈmædʒɪk/ (n.)

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

On your way to the task

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Step 1

Leave a comment on IMDb.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Step 2

Record a podcast to present a strong female character.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Step 3

Conduct an interview.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Your final project

Reinvent a classic fairy tale and put a modern spin on it.

Fermer
Page précédente
Page suivante

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

j'ai une idée !

Oups, une coquille

Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.