Nos classiques
Sommaire
Mes pages
N° Page

1 • Generations living together
2 • Working worlds
3 • Neighbourhoods, cities and villages
4 • Representation of self and relationships with others
5 • Sports and society
6 • Creation and arts
7 • Saving the planet, designing possible futures
8 • The past in the present
Précis
/ 287

Unit D
Activity 1
Differentiation

The True Story of Halloween

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Video

Bet You didn't know: Halloween, history.com, 2013.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Toolbox

Toolbox


  • candy / sweets (n.)
  • fellow / peer / mate (n.)
  • offering / gift (n.)
  • spirits (n.)
  • trick / prank (n.)
  • be mistaken for /mɪsˈtεɪkən/ (v.)
  • entertain / have fun (v.)
  • tell a joke / make fun (v.)
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Questions
Differentiation
Watch the video.
Then, click on your path! or

Path A

1‑A
Pick out all the names, dates, and places that you hear.

2‑A
Use keywords you have heard to present the video (Who? What? Where? When?).

3‑A
What type of video is it (fiction, documentary...)?

Useful vocabulary
I've heard...,
so it probably deals with...
It is about… It presents…

Path B

1‑B
Pick out elements about Halloween: how, when and why it was celebrated? What was it called then?

2‑B
What do people usually think about Halloween?

3‑B
What's the goal of the video?

Useful vocabulary
Back in the days, ...
People celebrate…
They used to… but now…
The video aims at V-ing...
Let's talk this out!
Mediation

4
Where does Halloween come from? How can you explain this tradition?

5
What do you usually do on Halloween? Do you like Halloween? Why?

Useful vocabulary
On Halloween, I enjoy V-ing…
Usually, I… I found it quite surprising that…
I had never heard of / already heard of the origins of Halloween.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Language in progress

L'habitude dans le passé


Il existe deux façons de parler d'une habitude dans le passé :
  • Would + V (pas de to)
  • Used to + V. Il indique une rupture avec le présent (c'était vrai mais ça ne l'est plus maintenant).

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Let's learn!

Two truths and one lie


Write three sentences on what you have learnt on this double page: two are true and the third one is a lie.
In groups of 4, tell your sentences to your neighbors, will they find which sentence is a lie?
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Over to you!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Cineclub committee

Let's use what you have learnt in and / or !

Along with three other members of the committee, you have to decide which film / TV show pilot will be broadcast at your school for Halloween. Make a choice and be ready to justify it.
Enregistreur audio
Fermer
Page précédente
Page suivante

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

j'ai une idée !

Oups, une coquille

Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.