Anglais 6e

Enseignant en primaire ?
Accompagnez-nous dans le développement d'une nouvelle collection !
Ch. 0
Prologue: Can you spell... B-E-E?
Thème 1 : Me, myself and I
Ch. 1
School again!
Ch. 3
Amusement park!
Thème 2 : Across the United Kingdom
Ch. 4
Sport rocks!
Ch. 5
Haunted homes
Ch. 6
Getting around London!
Thème 3 : Through time!
Ch. 7
I, robot!
Ch. 8
George the Dragon Slayer?
Ch. 9
Epilogue: Into the deep...
Cultural spots
Grammar
Chapter 2
Mission 2

Our class has got talent!

Réagir et dialoguer : je peux échanger des informations.

Workbook p. 39
17 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Did you know?

The West End in London has about 40 professional theatres which stage musicals, classic plays and comedies. Broadway, in Manhattan, New York City, is an equivalent. What about Paris? Have you been to a concert or a show?
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
A fantastic glee club!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
Placeholder pour Image de la série Glee.Image de la série Glee.
Le zoom est accessible dans la version Premium.

Glee (TV series, 2009-2015).

1. Describe the picture.
2. Choose a character. Can you imagine his/her talents?
Tip
"I think he can play basketball very well because...".
3.
Role playing
You're one of them. Take the stage and introduce yourself.
Enregistreur audio
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
The show is on!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
Placeholder pour Image de l'émission Britain's Got Talent.Image de l'émission Britain's Got Talent.
Le zoom est accessible dans la version Premium.

Britain's Got Talent, April 2016.

Britain's Got Talent, April 2016.

1. Describe the photo (who? where?).
2. Watch and gather information about the girl (name, age, family…).
3. What's her talent?
4. How does the public react? The judges?
5.
Role playing
You're a judge. What's your reaction?
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Let's join in!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1
  MONDAY
TUESDAY

WEDNESDAY THURSDAY FRIDAY
Before school
8 a.m.
French club
🇫🇷

Drama club
🎭

Robotics club
🤖
Glee club
🎵
Samba class
💃🏻
Lunchtime
1.25 P.M.
Tennis club
🎾 
After-school
3.15 P.M.
African drumming
🎶

Drawing club
🎨

Netball club
🏐
Cricket club
🏏
Rugby club
🏉

2
Placeholder pour Affiche pour des auditions pour une comédie musicale.Affiche pour des auditions pour une comédie musicale.
Le zoom est accessible dans la version Premium.

Let's join in!


1. Present document 
1
. Illustrate each club with a photo. You can create a .
2. Explain what document 
2
is. Are you interested?
3. Listen. Who is talking? List their talents.
4. What's the problem at the end?
5.
Group work
Select a club on the timetable, choose a day and time, and the others must guess which club you choose!
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology

Pronounce can and can't

Listen


I can sing... Can you? Yes, I can. But I can't cook.

Whisper


I can swim. Can you act? No, I really can't...
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar

Capacity


Observe: He can dance. I can't act. Can you play the saxophone?

Think: When do you use can? What comes after it?

Practise:
Pair work
Interview your partner about his or her “crazy” talent.

Enregistreur audio
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Quiz your classmates

Use and in groups, quiz your classmates to discover their special talents.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

How far can you go?

A1
I can use simple questions and short answers.
A1+
I can speak with little hesitation.
A2
I can use adverbs in my sentences.

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais
collaborateur

collaborateurYolène
collaborateurÉmilie
collaborateurJean-Paul
collaborateurFatima
collaborateurSarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.