Nos classiques
Sommaire
Mes pages
N° Page

1 • Generations living together
2 • Working worlds
3 • Neighbourhoods, cities and villages
4 • Representation of self and relationships with others
5 • Sports and society
6 • Creation and arts
7 • Saving the planet, designing possible futures
8 • The past in the present
Précis
/ 287

Unit 16
Activity 1

Who's next?

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Picture
Placeholder pour Organigramme famille royale britannique: reine Elizabeth II, prince Charles, prince William, prince Harry et leurs enfants.Organigramme famille royale britannique: reine Elizabeth II, prince Charles, prince William, prince Harry et leurs enfants.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology tip

For Queen Elizabeth II, we say “Queen Elizabeth the second” /ˈsɛkənd/.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Culture note

The Succession to the Crown Act passed in 2013 states that the eldest child of the monarch, regardless of sex, would be the one ruling. Before that, there was a “male‑preference” criterion, which means that a boy would access to the throne first before a girl even if she was older.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Language in progress

Les adjectifs

  • En anglais, les adjectifs sont invariables (pas de -s au pluriel, ni de marque du féminin ou du masculin).
    Ex : The next people in the succession line are…
  • L'adjectif se place généralement devant le nom.
    Ex : The current monarch is Elizabeth II.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Let's learn!

Guess who!

  • Take three minutes to memorise as many names and connections from the picture as you can.
  • Pick a member of the Royal Family and give three clues to your partner to help him / her guess who you chose. Score points each time you successfully guess who your partner chose.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Questions
1
Look at the family tree above.
a. How many people are you familiar with?

b. Who is the monarch today? Since when?

c. Who are the next three people in the succession line?

2
Read the culture note.
a. Explain the consequences of this act of law on the next generation.

b. When will Harry, Duke of Sussex, access the throne?

c. Peter Phillips and Zara Tindall have no royal title. Guess why.

Useful vocabulary
Next in line is… then… and to finish…
I have already seen… I have never seen…
Let's talk this out!
Pair work
Mediation

3
Which is your favourite member of the British Royal Family? Why?

4
Is the Succession to the Crown Act a good thing? Why or why not?

Useful vocabulary
I reckon / imagine… In my opinion / For me…
What surprises me is… I find it outraging / revolting ≠ open-minded
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Over to you!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Welcome to the family!

Let's use what you have learnt in and / or in !

Lead a one-minute flash news about a newcomer in the Royal Family (real or invented)!
Using the recorder below, give facts about her/him and present her/his connection with the Queen.
Enregistreur audio
Fermer
Page précédente
Page suivante

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

j'ai une idée !

Oups, une coquille

Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.