Nos classiques
Sommaire
Mes pages
N° Page

1 • Generations living together
2 • Working worlds
3 • Neighbourhoods, cities and villages
4 • Representation of self and relationships with others
5 • Sports and society
6 • Creation and arts
7 • Saving the planet, designing possible futures
8 • The past in the present
Précis
/ 287

Unit 13
Activity 3 - Group

Modern day activists

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Group 1
Marley Dias

Each group is in charge of one video. Watch it and
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Video

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Picture

Placeholder pour Photographie : Marley Dias, jeune fille souriante, donne un discours enthousiaste à la Fondation Ms. pour les femmes.Photographie : Marley Dias, jeune fille souriante, donne un discours enthousiaste à la Fondation Ms. pour les femmes.
Marley Dias decided to raise awareness on the fact that she couldn't find black girls shown as heroines in children's books. She launched the #1000BlackGirlBooks campaign.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Group 2
Emma Gonzalez

Each group is in charge of one video. Watch it and
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Video

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Picture

Placeholder pour Manifestation étudiante : Emma González et des élèves lèvent les bras, exprimant leur indignation.Manifestation étudiante : Emma González et des élèves lèvent les bras, exprimant leur indignation.
Emma Gonzales and the #neveragain protesters are survivors of the Parkland Shooting.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Group 3
Xiuhtezcatl Roske Martinez

Each group is in charge of one video. Watch it and
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Video

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Picture

Placeholder pour Photographie: Xiuhtezcatl, jeune activiste, prend la parole contre la fracturation hydraulique. Manifestation avec enfants et pancartes.Photographie: Xiuhtezcatl, jeune activiste, prend la parole contre la fracturation hydraulique. Manifestation avec enfants et pancartes.
Xiuhtezcatl (pronounced ‘Shoe-Tez-Caht' /ʃuːtεzkæt/) Roske Martinez is a Native American hip-hop artist. His aim is to fight climate change.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Questions
You are in charge of one teen activist.
1
Look for information on the Internet about her or him. Be ready to introduce your activist.

2

a. Watch the video. Present it briefly.

b. What makes her or him convincing?

Useful vocabulary
As I watched the video, I found that...
She / he wants people to understand that...
She / he sounds determined to...
She / he makes pauses in order to...
Let's talk this out!
Group work
Mediation

3
What do they have in common? Which of these three activists do you prefer? Why?

4
Look at their names and discuss to what extent they represent American activism.

Useful vocabulary
It's a difficult choice to make...
I feel quite close to...
I can't help thinking that...
She / he is a role model to me because...
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Toolbox

Toolbox

  • bold / audacious (adj.)
  • iconic /ˌaɪˈkɒnɪk/ (adj.)
  • figure /ˈfɪgə/ (exp.)
  • advocate /ˈædvəkeɪt/ (v.)
  • dare (+ V) → be brave /ˈbrεɪv/ (v.)
  • feel entitled /ɪnˈtaɪtəld/ to → have the right to (v.)
  • raise awareness (v.)
  • resist (v.)
  • stand up to / against (v.)
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

From French to English
Mediation

La traduction de « pour + V »

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Let's learn!

Slap the board!

  • On the board, you have a picture of each activist of this page.

  • Two volunteers go to the board to compete. In turns, the students of the class give a sentence about one of the activists without giving her / his name.

  • The first to slap the corresponding picture gets the point.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Over to you!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Tweet your reaction

Let's use what you have learnt in !

Select one of the teen activists on this double page and react to her or his actions by writing a tweet mentioning or addressing him or her. You can react to their tweets as well.


Afficher la correction
Fermer
Page précédente
Page suivante

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

j'ai une idée !

Oups, une coquille

Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.