Nos classiques
Sommaire
Mes pages
N° Page

1 • Generations living together
2 • Working worlds
3 • Neighbourhoods, cities and villages
4 • Representation of self and relationships with others
5 • Sports and society
6 • Creation and arts
7 • Saving the planet, designing possible futures
8 • The past in the present
Précis
/ 287

Unit 13
Activity 4

Why do young activists get involved?

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Video

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Placeholder pour Photographie : manifestation féministe. Une jeune femme, dreadlocks et poing levé, manifeste avec d'autres pour l'égalité des femmes.Photographie : manifestation féministe. Une jeune femme, dreadlocks et poing levé, manifeste avec d'autres pour l'égalité des femmes.
Group of women protesting for equality.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Questions
Differentiation
Read the text.
Then, click on your path! or

Path A

1-A
Pick out as many words as possible from the video.

2-A
Make a short presentation of it (Who? What? Where? When?)

3-A
List the places mentioned.

4-A
What do they have in common?
Useful vocabulary
The action takes place in...
It shows...
The places mentioned are all...

Path B

1-B
Make a list of the expressions (more than 2 words) you hear in the video.

2-B
What type of video is it? What is its aim?

3-B
List the elements that make young people more effective activists.

4-B
Do you agree?

Useful vocabulary
This video aims at + V-ing...
I definitely agree with the idea that...
Being... makes her / him more effective.
Let's talk this out!
Pair work
Mediation

5
Imagine other reasons why teen activists are more effective.

6
In your opinion, what could stop them? What do they need?

Useful vocabulary
Teen activists can really make a difference because...
What could stop / prevent them from achieving their aims is...
In order to succeed in being taken seriously, they need to..
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Toolbox

Toolbox

  • indeed (adv.)
  • whereas (adv.)
  • protesting crowd /ˈkraʊd/ (n.)
  • be responsible for (v.)
  • be targeted for / be the target of (v.)
  • be upset / be angry at (v.)
  • feel concerned by (v.)
  • make the world a better place (v.)
  • raise awareness /əˈwɛənɪs/ (v.)
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Over to you!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Post a comment

Let's use what you have learnt in and / or !

Post a comment on the video page to give your own opinion about teen activism (120 words).
Explain why you think teen activists can really make a difference.
Afficher la correction
Fermer
Page précédente
Page suivante

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

j'ai une idée !

Oups, une coquille

Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.