Anglais 3e - Cahier d'activités

Rejoignez la communauté !
Co-construisez les ressources dont vous avez besoin et partagez votre expertise pédagogique.
Thème 1 : Back to school!
Ch. 0
Prologue : Looking forward, looking back!
Ch. 1
Act and React!
Thème 2 : Around the world!
Ch. 2
Piki mai, kake mai!
Ch. 3
Dream job: now casting!
Thème 3 : Through time
Ch. 5
I want to break free!
Thème 4 : About Stories
Ch. 6
Indigenous myths!
Ch. 7
Star-crossed lovers!
Thème 5 : Speak up
Ch. 8
Big brands, Tiny hands
Ch. 9
Epilogue : The World in On City!
Cultural spots
Grammar
Chapter 4
Mission 1

An Amerindian concern?

13 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Did you know?

1. The Commonwealth unites many states.
2. What happened in 1966 for Guyana?
3. Where is Belize?
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
A Commonwealth concern

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. What is the document about? Choose the odd one out.






2. Look at the tweet and find the keywords in the crossword.
Placeholder pour
Le zoom est accessible dans la version Premium.


a) Change in the earth's weather.

b) A feeling of caring about something.

c) Discuss something with someone who has a different opinion.

d) Make something return to an earlier state.

e) Free and symbolic union between former British territories. 



3. Drag the causes of climate change in the first category, the consequences of climate change in the second one and the solutions you can propose in the third.

Causes of climate change 🌎 Consequences of climate change 🔆 Solutions ♻️
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
Local communities and the forest

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Watch the video, note the odd ones out and describe the video in a short paragraph using the rest of the words.
jaguar
cook
spider
indegenious protesters
hunters
ant
parrot
non-indegenious
grasshopper
demonstrators
Guyana officials
dancers
female farmers
oil-company employee
eagle



2. Watch the video again carefully and choose the correct answer.

a) In the first sentence of the video, it is said that everything is
b) In the Amazon rainforest, there are
c) If things don't change,  % of the Amazon rainforest will be degraded by...
d) The Indigenous people are
e) Protecting the Amazon rainforest is

3. Now sum up the main purpose of the “Amazon Watch” project.


4. The Amazon Rainforest evokes lots of dream images though the truth is often different. Use the two pairs of pictures to explain why.

Placeholder pour ToucanToucan
Le zoom est accessible dans la version Premium.

Placeholder pour RainforestRainforest
Le zoom est accessible dans la version Premium.

Placeholder pour La forêt d'AmazonieLa forêt d'Amazonie
Le zoom est accessible dans la version Premium.

Placeholder pour Déforestation au PérouDéforestation au Pérou
Le zoom est accessible dans la version Premium.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
An incredible reserve

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1. Describe your dream experience in Guyana to a friend using as if.

a) Everything in the forest is bigger. ➝

b) Colours are more vibrant. ➝ 

c) All plants and animals were created by some magical creature! ➝ 


2. Using the pictures, explain how the Makushi could make money from the forest without destroying it.

Placeholder pour
Le zoom est accessible dans la version Premium.
Placeholder pour
Le zoom est accessible dans la version Premium.

Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology

Pronounce -ed

Listen


Listen: Untouched / lived / protected / thatched / titled / forested / loved / believed / decided / missed. 

Réfléchis : /t/ /d/ /ɪd/ → choisis la bonne prononciation pour chaque mot.

Repeat


Répète : Proved / detached / respected / preserved / kissed.

Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar

As if… / as though…

Observe : It is as if nobody had ever touched the forest! It is as though nobody had ever cut a tree!

Réfléchis : Repère les deux auxiliaires (BE / HAVE) dans ces phrases. Relève les verbes. Quel est le temps utilisé pour BE ?
Pour HAVE ?
De quel aspect s'agit-il ?

Conclus : Pour imaginer une autre réalité, on utilise
ou
suivi du passé de
+ un
.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Mission 1

1. What is Amazon Watch?





2. What do you have to do?





3. Choose your level:



Afficher la correction

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais
collaborateur

collaborateurYolène
collaborateurÉmilie
collaborateurJean-Paul
collaborateurFatima
collaborateurSarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.