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WORKBOOK

Animist sculptures!

Did you know?

Did you know?

1. Did mask-making exist... for a long time? for a short time? or did it disappear a long time ago?
2. Where does mask-making exist? In Australia, in Greenland or in Alaska?
3. What inuit women used it for? To make giant masks, to make masks made with human fingers or to make small masks?

Phonology

Want vs went vs won’t

Listen: The Yup’ik went /wɛnt/ deer-hunting. They won’t /wəʊnt/ come. I want /wɒnt/ a mask like that.

Réfléchis : Repère celui des trois mots en gras qui possède un diphtongue. Went se prononce-t-il comme bed ou gene ? Want se prononce-t-il comme problem ou plant ?
Répète : They went away; they won’t come back - they don’t want to!

Grammar

Suffixes

Observe : The crow has no fear: it’s fearless. The elk has a lot of power: it’s very powerful.

Réfléchis : Un suffixe est un groupe de lettres que l’on ajoute à la fin d’un mot. Repère les suffixes dans la seconde partie des deux phrases ci-dessus. Distingue ensuite l’équivalent de ces suffixes dans la première partie de chaque phrase.

Conclus : Je crée un adjectif : ▪ qui a le même sens que le nom, avec ... : ... . ▪ qui a un sens opposé au nom, avec ... + ... .
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