Anglais 6e - Cahier d'activités

Enseignant en primaire ?
Accompagnez-nous dans le développement d'une nouvelle collection !
Ch. 0
Can you spell… B-E-E?
Thème 1 : Me, myself and I
Ch. 1
School again!
Ch. 3
Amusement Park!
Thème 2 : Across the United Kingdom
Ch. 4
Sport rocks!
Ch. 5
Haunted homes
Ch. 6
Getting around London!
Thème 3 : Through time!
Ch. 7
I, robot!
Ch. 8
George the Dragon Slayer?
Ch. 9
Into the deep…
Cultural spots
Grammar
Chapter 2
Mission 1

Britain's got talent!

Piece of cake p. 48
17 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Did you know?

1. Extra-curricular activities are very important in British and American schools.
2. Choir is a group activity.
3. There are no sports clubs in American schools.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
School talent show! That's for me!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
1.  Look at the document. Pick out the date, the time and the place.

2.  Fill in the form.
Tip
Don't forget to underline your talent(s).
An application form /ən æplɪˈkeɪʃn fɔːm/:
a questionnaire to participate in an event.
Placeholder pour Our school's got talent!Our school's got talent!
Le zoom est accessible dans la version Premium.

PERSONAL DETAILS:
First name:

Surname:
 
Date of birth:
 
Age:

Class:
 
Address:
 
Telephone number:
 
Nationality
:

Family:

Qualities:
 Hobbies:
 
Favourite school subject:


PERFORMANCE:
Choose your talent(s) → dance, sports, music, circus, comedy, magic, drama, gymnastics, etc.


3.  Create your own wordcloud with different talents.
Tip
Painting, drawing, ...

Talents

4. 
Pair work
Your classmate wants to participate in a talent show. Ask him / her questions to fill in the application form.

👍 Qualities:
⚽ Hobbies:
🏆 Performance:
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
So, what's your special talent?

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Activities

1. Listen to the recording and identify the characters.


So, what's your special talent?


Placeholder pour Illustration d'une jeune fille bruneIllustration d'une jeune fille brune
Le zoom est accessible dans la version Premium.

1. 
  
Placeholder pour Illustration d'une jeune fille rousseIllustration d'une jeune fille rousse
Le zoom est accessible dans la version Premium.

    2. 

2. Listen again and complete the two application forms. 
Freckles /ˈfrɛklz/: small brown spots on the skin.

First name Talya Eileen
Age
Nationality
Qualities
Hobbies
Favourite school subject
Performance / Talent

3.
Bonus question
Do you like speaking in public? See .
Tip
I like... because... I hate... because... I feel nervous / shy / confident...
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
The perfect club for you!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
Placeholder pour What's the perfect after-school club for you?What's the perfect after-school club for you?
Le zoom est accessible dans la version Premium.

1. This document is:





2.
Pair work
Take the quiz. Write your answers. 
CDT: craft, design and technology.
Wiggle: move a little bit.
ICT: computers, etc.

3. So, what's your perfect after-school club? Are you happy with the ideas? Why?
Tip
I think it's a nice idea because I love playing tennis.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology

/ɪ/ court et /i:/ long

Listen


Listen: Listen, live, slim, speak, leave, green.

Réfléchis : a) Concentre-toi sur le son « i », s'agit-il d'un « i » long /i:/ ou d'un « i » court /ɪ/ ? 


b) Écoute et retrouve la phonétique appropriée pour chaque mot.
Listen, live, slim, speak, leave, green.

Repeat


Répète : It, eat, little, need, magic, sister, see.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar

Les verbes de gout


Observe : I like cooking. You love drawing. I prefer dancing, I hate singing.

Réfléchis : a) Pour chaque phrase, relève le verbe de gout.

b) De quoi ces verbes sont-ils suivis? D'une base verbale ou d'un verbe en V-ing ?


Conclus : Lorsqu'on utilise un verbe de gout, le verbe qui le suit doit être à la forme
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Mission 1

1. Your first mission is to...





2. The important part is the description of your talents.



3. Choose your level:



Afficher la correction

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais
collaborateur

collaborateurYolène
collaborateurÉmilie
collaborateurJean-Paul
collaborateurFatima
collaborateurSarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.