Anglais Cycle 4

Rejoignez la communauté !
Co-construisez les ressources dont vous avez besoin et partagez votre expertise pédagogique.
Thème 1 : Back to school!
Ch. 2
Your choice, your voice!
Ch. 3
Act and react!
Thème 2 : Around the world!
Ch. 4
A visit to Emerald Isle!
Ch. 5
Highlands Fair Play!
Ch. 6
Let's hit the road!
Ch. 7
The Food Truck Project
Ch. 8
Piki mai, kake mai!
Ch. 9
Dream job: now casting!
Thème 3 : Through time!
Ch. 10
Bucket list
Ch. 11
Pardon my French!
Ch. 12
Be the change!
Ch. 13
Let's swing!
Ch. 14
Ancient wisdom
Ch. 15
I want to break free!
Thème 4 : About stories!
Ch. 16
Arthur, Lady G. & Co.!
Ch. 17
Once upon a time in Bollywood!
Ch. 18
Love to Death!
Ch. 19
Usual suspects!
Ch. 20
Indigenous myths!
Ch. 21
Star-crossed lovers!
Thème 5 : Speak up!
Ch. 22
Think before you post!
Ch. 23
We stand as one
Ch. 24
The World in One City!
Cultural spots
Grammar
Chapter 1
Mission 2

A day in my unusual student life!

Écrire et réagir à l'écrit : j'écris pour décrire, raconter, rendre compte.

Workbook p. 27
8 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Did you know?

In the US, students usually start their school day with “The Pledge of Allegiance”. In the UK, students start the day with morning assembly. They gather and listen to music and stories. What do you do every morning before school?
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
It's okay to be unique

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.
Activities
Placeholder pour Poster d'une écolePoster d'une école
Le zoom est accessible dans la version Premium.

Montessori School poster, Richmond, Canada.

1. Look at the . What type of document is it?
2. Find the main characteristics of this Montessori school.
3. Look up the definition of Montessori schools and present it to the class.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
What about Cape Town?

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Activities

Montessori 9-12 Timetable 2013


MM: Mental Maths
LO: Life Orientation
XHOSA: a South African language


 MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY
8:00ReadingReadingReadingReadingReading
8:15ComputersMathsMathsMathsMM
08:45ComputersMathsMMXhosaMaths
9:30MathsEnglishEnglishAfrikaansReligion
10:10BREAKBREAKBREAKBREAKBREAK
10:30AfrikaansAfrikaansPysh. EdGeographyXHOSA
11:00AfrikaansAfrikaansPhys. EdGeographyXHOSA
11:30HistoryReligionAfrikaansScienceEnglish
12:00HistoryReligionAfrikaansScienceEnglish
12:30LUNCHLUNCHLUNCHLUNCHLUNCH
1:00ScienceMusicEnglishEnglishEnglish
1:30TechnologyMusicEnglishAfrikaansLO
2:00TechnologyEnglishArt / DramaAfrikaansLO

Montessori school schedule, Cape Town, South Africa.

1. What type of is this?
2. Find the school subjects you have in common with this Cape Town school.
3. Spot the main differences with your school schedule.
4. What school subject do you prefer? Why? a poll!
5. a post about what you'd like to change in your timetable.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Follow the guide!

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Activities

Hi, I am a fifth grade student at Making Waves Academy.

Let me give you a snapshot of my day.

6:30 a.m. - 7:40 a.m... My Mum often wakes me up around that time. Then I take a shower, I get dressed, and ALWAYS make breakfast for me and mum.

7:40 a.m... We hop on the bus and ride to Making Waves Academy.

8:00 – 8:10 a.m... My friends and I hang out before the first bell.

8:10 – 8:30 a.m... Homeroom starts. Ms. Lucia leads a morning meeting and we greet each other and talk about things, like what we did over the weekend. This week we discussed bullying.

8:30 – 10:00 a.m... 90 minutes of math class. Yahoo! This is my favorite subject. We review fractions and multiplication tables. I like thinking about what I can do with numbers.

10:00 – 10:15 a.m... It's recess time on the basketball courts and turf. We eat a home‑made morning snack and play together and catch up with friends.

Adapted from making‑waves.org, “A Day in the Life of a Student”.

1. Look at the title, the author and the source. What type of is it?
2. In your , match the activity with the correct clock.
3. Look at the verbs in this text. What type of action do they refer to?
4.
Pair work
Ask your neighbour about his/her morning routine. What about yours?
5. an infographic about your class's routines.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Phonology

Greek suffixes

Listen


Technology, geography, biology.

Whisper


Whisper: chronology, biography.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Grammar

Habits


Observe: I never feel tired. I usually do about 45 minutes of homework.

Think: Daily activities, or activities happening now?

Practise: Talk about what you do everyday before you go to school!

Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Write a post

Use . Write a post entitled “A day in my typical student life”.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

How far can you go?

A1+
I can use the present tense to write about my routine.
A2
I can write short sentences using frequency adverbs.
A2+
I can also explain why I like specific school subjects.

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais
collaborateur

collaborateurYolène
collaborateurÉmilie
collaborateurJean-Paul
collaborateurFatima
collaborateurSarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.