Anglais 6e - Cahier d'activités

Enseignant en primaire ?
Accompagnez-nous dans le développement d'une nouvelle collection !
Ch. 0
Can you spell… B-E-E?
Thème 1 : Me, myself and I
Ch. 1
School again!
Ch. 2
Talent show!
Ch. 3
Amusement Park!
Thème 2 : Across the United Kingdom
Ch. 4
Sport rocks!
Ch. 5
Haunted homes
Ch. 6
Getting around London!
Thème 3 : Through time!
Ch. 7
I, robot!
Ch. 9
Into the deep…
Cultural spots
Grammar
Chapter 8

George the Dragon Slayer?

Piece of cake p. 122
18 professeurs ont participé à cette page
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Get Ready

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Match the response to the question

What does two and two make?
What colours make pink?
What ingredients make a cake?
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
Read the question:"What makes a hero?". Fill in the sentence with the words below

This
uses the verb ‘make' to ask about the
that we find in a hero. We should think about
of heroes - why are they
?
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Brainstorm from the title of the chapter

What does ‘St' mean when we see ‘St George'? How do you pronounce it? How can you describe a draggableon?
George the
Some heroes kill monsters - can you name other examples? Dragon Slayer? What do you need to kill a draggableon (qualities, objects)?
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

4
Check with this table what you already know

Today, can you... Prove it! 🙂 🙁
share your opinion? I think draggableons are
talk about your habits? On Saturday, I usually
describe people? My best friend has
describe past situations? In the past, the King of France
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
Observe and listen

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Complete the questions about the statue

a.
 is the man on the horse? It's St George.
b.
is he
? He is killing a draggableon.
c.
is the statue located? It's in Scotland.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
Label the pictures using the words below

Placeholder pour Statue d'une personnage sur un cheval, terrassant une dragon avec une lanceStatue d'une personnage sur un cheval, terrassant une dragon avec une lance
a
b
c
d
Spear

Brave knight

Evil dragon

Horse
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Complete the table

Then, listen to the audio guide and try to find the countries or nationalities

Country Nationality
England
Scotland
Italy

Audio guide

Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

4
Correct these false statements with information from the recording

a. St George killed the draggableon with a hoover. ➝
.
b. The patron saint of Scotland is St Casper. ➝
.
c. The draggableon is wearing armour. ➝ 
.
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

5
Link the two parts of the sentence to sum up what you know about the statue

Italian prisoners
It shows
He is
The statue symbolises
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Let's have fun

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Listen to the poem and quote the sound /eɪ/ when you hear it

Ballad about England's patron saint


“St George and the dragon”

St George was so brave
He faced the dragon to save
The fair daughter of the king.
So on April 3rd we are celebrating
St George's bravery!
Afficher la correction
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
Practise these words with the English pronunciation /eɪ/:

a. Saint. b. Place. c. April. d. Cave. e. Paint. f. Danger. g. Chain. h. Spain. i. Lake. j. Trailer.
Enregistreur audio

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

Oups, une coquille

j'ai une idée !

Nous préparons votre pageNous vous offrons 5 essais
collaborateur

collaborateurYolène
collaborateurÉmilie
collaborateurJean-Paul
collaborateurFatima
collaborateurSarah
Utilisation des cookies
Lors de votre navigation sur ce site, des cookies nécessaires au bon fonctionnement et exemptés de consentement sont déposés.