une boule à neige interactive
une boule à neige interactive
Sommaire
Mes pages
N° Page

Thème 1 : Back to school!
Thème 2 : Around the world!
Thème 3 : Through time
Thème 4 : About Stories
Thème 5 : Speak up!
/ 185

Vue papier
Animation montrant le basculement entre la vue numérique et la vue papier
Animez votre cours avec la vue papier en cliquant ici
Chapter 1

Think about it

Langue : je maitrise les codes de la langue.

Workbook p. 30
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Mission 1

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

1
Describe

Describe your imaginary school using there + BE.
gymnasium
no - library
cafeteria
2 English classrooms
playground
1 IT room
no - nap room
Hint
There is / There isn't + SING
There are / There aren't + PLU
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

2
Following rules

Complete the following text with the right modal (must vs mustn't).

In my school, I
chew gum. I
wear a hat inside. In my English classroom, I
raise my hand before talking. I also
chat with my classmates.

Hint
Must + BV: obligation
Mustn't + BV: prohibition
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

3
Possibility

What can you do in English class? What can't you do?
Classify these actions: chew gum, sit up, speak English, speak French, chat, shout, sleep.

I can I can't

Hint
Can + BV: possible
Can't + BV: impossible
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

Mission 2

Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

4
How often? Frequency adverbs!

How often do you do these activities?
watch TV at night
eat at the cafeteria
eat breakfast in the morning
do your homework
do the laundry
Hint
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

5
Present simple

Choose the correct answer.

1. I often
(goes / go / gone) to school by bus.

2. She always
(do / does / done) her homework after school.

3. They seldom
(raise / raises / raised) their hands in class.

4. We usually
 (have / haves / has) mathematics on Mondays.

Hint
Third person in the singular → do not forget the -s.
Ressource affichée de l'autre côté.
Faites défiler pour voir la suite.

6
What time is it?


Match the time with the corresponding sentence. What time is it?
3.05 am
2.50 pm
3.40 pm

Hint
What time is it?

Une erreur sur la page ? Une idée à proposer ?

Nos manuels sont collaboratifs, n'hésitez pas à nous en faire part.

j'ai une idée !

Oups, une coquille